Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Springtime already over?

Av Rebecca - 28 mars 2012 16:40

Är våren slut innan den knappt har kommit? Här tok-vräker regnet ner och det känns som september. Jag har bestämt mig för att inte träna med Niklas och Karin idag, dels pga. att regnet vrääääker ner, visst att det är bra störning men det känns just idag inte så lockande. Har växlar att köra lite med Flinga och Ester.


Med Flinga ligger dagens fokus på Hopp-stå, och vi har bytt position. Tidigare har jag stått still med henne framför, utökat svårighetsgraden till sakta gående baklänges, sedan vid sidan när jag står still och nu går vi sakta med henne vid sida. Det går sakta men säkert framåt!


Har även tagit upp läggande med hakan i backen, vilket känns bra. Har länge fnulat på ett bra kommando till detta och snott Karins "trött" rakt av. Jag tycker det är ett skitbra kommando! Funderade lite på "plats", men det missbrukas hejvilt av en person i vår närhet så det gick bort därför. Jaja, "trött" får det bli.


Ska även börja jobba med nostarget i handflatan igen, Eva tipsade om detta just för att få händerna till något positivt. Flinga tycker ju att dessa är obehagliga på människor hon inte känner... så det är också en träning vi ska dra igång nu!


Sedan till Ester då... även om hon inte är min hund så kör vi lite shejping med klickern ändå. "Sitt" kan hon ganska så bra nu och vi har även kommando på det, så nu har vi börjat med "ligg" och det går riktigt bra! Hon är duktig faktiskt. Det är väldigt annorlunda att träna med henne jämfört med Flinga. Min fröken är ju tokigt på och vill vill vill hela tiden, hon har en sjuk energi och hoppar fram och tillbaka som en tok. Ester är lite lugnare, hon spankulerar omkring lite och tar det ganska lugnt. Hon är fokuserad men det är inte den här intensiva "nu kör vi" som plånkan ger en. Intressant!


Vad är er erfarenhet av att träna med olika raser? Och även inom olika rasgrupper?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards