Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Rebecca - 12 mars 2012 07:27

Åhh vilket uuunderbart väder!! Vårkänslorna bara spritter i kroppen, och jag tror att min hund har gått och blivit mongo, faktiskt. Hon är hyfsat dryg just nu, hormonerna bara far i kroppen och hon är i sin egen lilla bubbla en del. Jag inser också att min lilla prinsessa inte är någon liten prinsessa, utan en rätt skarp tjej men myyycket egen vilja. Men hon är ju fortfarande min lilla älskling, även om hon kan vara rätt dryg, men det hör väl till åldern (11 mån nu..) och till processen att bli vuxen. Hon funkar bra med Ester iaf, ni skulle se dem, heeelt underbara!! Flinga brukar kampa med henne, och det är superkul tycker båda. Det är ju rätt skoj, för Plånkan är ju så galet stark, hon rycker nästan armarna ur led när man leker med henne, men med Ester tar hon det lite lugnare. Däremot tycker jag hon har gått upp en del i varv sen Ester kom, men vi jobbar på det.


Igår började jag äntligen med mitt grönsaksland! Jag sådde massa frön till diverse grönsaker, vilket var kuuul! Det jag sådde igår var främst Broccoli och tomater, som måste förkultiveras. Annars kommer det bo; palsternacka, potatis, majs, zucchini, svartrot, morot, chili, och säkert något mer som jag har glömt. I övrigt har vi björnbär, hallon, vinbär (röda, svarta), jordgubbar sen förra sommaren. Däremot kommer det bli fler jordgubbar (massor!!) och även ett par tre hallonbuskar. Kanske någon liten vinbärsbuske till också! Jag älskar att jobba i trädgården, det är supermysigt, och ännu roligare blir det när man kan använda det man skördar i andra intressen (matlagning)!! Åh vad jag längtar tills jag kan börja gräva själva landet, men det underlättar väl om tjälen släpper först ;).


Nu blir det lite frukost och sedan en hundprommis i det uunderbara vädret!! Våren har verkligen slagit ut här nu, underbart!


 


Hjälp vad jag längtar efter dessa underbara sommarkvällar! Härliga promenader i kvällssolen, sitta ute och grilla på kvällen och dricka lite bubbel... underbart! Jag längtar big time...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards