Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Miss Tired is my middle name

Av Rebecca - 28 april 2012 21:20

God kväll kära vänner! Hur har er dag varit måntro? Strålande I assume.


Jag, Pappa och hundarna har jobbat steeenhårt hela dagen, vi håller nämligen på att bygga odlingsbänkar. 2 är klara nu, och de är så fina så fina. Jag och far har vekrligen jobbat med dessa godingar hela dagen, eller inte just med dessa, men vi röjde där bänkarna skulle stå också, vilket tog några timmar, och sedan bort till hagby-tippen för att lämpa av det vi röjt undan. Nu är det på rätt köl däremot, det som ska göras nu är den 3e bänken, ska täcka marken med markduk och beställa ett stort lass jord.


Ingen hundträning har det blivit, lite torftigt på den fronten de senaste dagarna. Djuret går det ingen nöd på däremot, hon är så trött nu när hon är på väg in i löp så det är lugna bananer. Inte riktigt lika seg som förra gången, men klart påverkad. Hon luktar väldigt mycket järn nu också, vilket följer mönstret väl, förra löpet var det en helt galen järndoft som förföljde oss i evigheter.


Imorgon ska vi pyssla klart i trädgården, sedan ska vi träffa Karin på Långholmen kl 17.00


Nu äter vi lite efterrätt... fick för mig att koka lite kolasås, så det fick bli lite vaniljglass med hemkörd kolasås som efterrätt! Mums!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards