Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Rebecca - 31 mars 2012 18:06

Vet ni vad, idag har det snöat!!! Det började igår kväll när jag var ute och sprang i snöslasket, det var KALLT kan jag meddela. Och nej, jag har inget bättre för mig på en fredag kväll än att motionera  . Nu har snön börjat smälta bort lite grann. Skönt det! Såhär söt var min lilla Flånka igår, är en Rottisnäsa inte det sötaste som finns?!



Med Flingas lur-knäck går det upp och ner, ena sekunden lyhörd och nästa döv. Lurigt det där... men vi tränar på. Tror att min käre pojkvän inte tycker att vi är särskilt roligt promenadsällskap när jag hela tiden har örnkoll på min jycke... Menmen, det går nog över. Hoppas jag.


De senaste dagarna har det inte hänt något särskilt, ingen planerad träning eller så, men vi kör för fullt på hopp-stå här hemma nu, tränar stadga i platsen och lite sånt. Gick ett lite längre fotgående med henne häromdagen och insåg att jag tränat lite för mycket lägganden/ställanden... hon la sig nämligen ner själv utan att jag kommenderade. Så, ja, detta får vi ju träna lite på... att det inte alltid kommer något mer kommando under fria följet utan att det är just bara ff.


Idag har fröken Mandie varit hos oss! Hella håller på att flytta så jag har varit hundvakt minsann. Det har gått bra, första gången som Mandie var på "kollo" däremot, så hon var lite stressad och hade svårt att komma till ro. Men till slut slocknade även hon...


Imorgon är vi hundvakter igen och sedan vid halv 3 ska vi träna med träningsgänget borta på SSBK! Ska bli superkul, hoppas det inte snöar bara... det tar bort lite av själva glädjen med träningen   .



Och vet ni, vet ni... vi har ju en Eva-träning inbokad den 11/4 (sista gången på den där tävlingslydnadsvalpkursen, ni vet..) och vi har även bokat in en privatlektion med henne!! Jag, Karin och Niklas ska köra med våra galningar den 2/5 också, it's gonna be awesome!! En 2h lektion blev det, det kommer bli grymt givande! Jag funderar lite på vad jag vill ha hjälp med... fotgåendet känns som standard, sedan får vi se hur landet ligger, det är ju drygt en månad bort och mycket hinner hända. Som det känns nu blir det nog ingen tävling den 28/4, för att jag ska starta vill jag att det på träning känns som att ett 1:a pris är givet, sedan är situationen såklart annorlunda på träning och tävling, men jag vill åtminstone känna mig säker på att vi kan få ett 1:a pris om det går lika bra som på träning.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards