Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Rebecca - 16 mars 2012 12:43

Hejhopp, en intensiv pluggdag har kommit till lunchtid. En skogsprommis med Flinga på morgonkvisten, sedan släppa av henne på dagis (då var hon lite trött efter bus med hundkompisar på golfbanan) och åka hem och vara Ester-vakt. Sedan fick vi besök av diskmaskinsreparatören, trevligt, trevligt. Hur kan en diskmaskin från Miele gå sönder på 1,5 år? Dessutom det dyraste som kan gå sönder gick sjäälvklart sönder, pumpskrället. Jaja, vad har man en försäkring till om inte till sådant här...?!


Ester ligger och sover efter lite bus-träning, jag har kommit en bit på väg på min rapport (vilket känns bra) och mina frön gror som bara den!! Broccolifröna var supersnabba att ta sig, de sköt i höjden på en gång, samma med rosenskäran. Tomaterna har börjat gro nu precis (har fyra olika sorter) och även luktärterna, och det är ju superkul!! Snart försvinner förhoppningsvis tjälen och då kan vi börja trädgårdspyssla, åh vad jag längtar. Jag grävde upp lite lökar igår (tror det är krokus), Ester skulle hjälpa mig tyckte hon, jag kan berätta att det tog myycket längre tid med henne som assistent! Måste köpa sättlök och sättpotatis också, de andra fröerna har jag hemma redan och de sås på friland.


Jaja, nog trädgårdssnack. Idag är det ju fredag!! Om ni inte missat det alltså  ... Denna helg ska bli attans rolig, tänkte vara klar med rapporten ikväll så jag kan slappa lite i helgen. Om mina planer går i lås är det hundtävling imorgon (lugn nu, jag ska bara vara åskådare) i Vällingby som jag tänkte kika på. Mest för att lugna mina egna tävlingsnerver, även om det är 1,5 månad kvar... det är skönt att se att alla inte är superduktiga och att det inte händer så mycket om det går åt skogen. Det var lördag förmiddag det, på kvällen ska jag och Hella på tjejkväll hemma hos en av mina närmsta vänner Veronica, det blir mat och vin i stora lass, jag har tagit på mig att göra efterrätten. Har inte riiiktigt bestämt mig ännu, men jag tror jag vet vad jag ska hitta på. Söndag är det fila på rapporten som gäller, men inte hela dagen, för vid 14-tiden ska Flinga och jag till Sthlm Södra och köra lydnad med den nya träningsgruppen!! Superkul ska det bli!!


Pust, det kändes som att jag rabblade ett kalleankarabbel utan att ta någon luft mellan meningarna och att hjärnans syre tog slut däremellan. Men jag är vid medvetande, no worries. Eftermiddagen nu består av att plugga even more och sedan hämta Plånkan på dagis vid kvart över två, lite tidigare än vanligt mao men kära Hella ska iväg och fixa lägenhetspapper och grejer idag, kuuul! Jag är bara liite avis att hon har möjlighet att skaffa sig en heelt egen lägenhet. Jaja, min tid kommer! Jag ska inte klaga, första steget i Maslows behovstrappa är uppfyllt med råge   . Fin peppdans va...


Men nu måste jag sluta babbla... ni kan ju förstå hur jag är i verkligheten om jag lyckas tok-babbla till och med i skriven form. SÅ. Nu är det slut. Ha en trevlig dag! Men bara en sak till... jag ser att ni fortsätter läsa era gullvivor, igår var det supermånga inne (hela 25 st) och jag blir såå nyfiken på vilka ni är som följer oss! Vissa vet jag ju... men ni andra...who are you guys? Nej, nu måste jag fortsätta skriva tenta.


       


Jag var bara tvungen att visa lite bilder från min mormors trädgård! Luktpion och Pelargon är blommorna här ovan. Min mormor har knallgröna fingrar minsann och är så duktig.. rentav världens bästa mormor tror jag bestämt!


   

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards