Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Rebecca - 20 mars 2012 14:47

Har varit och lajjat med Flinga och Ester på tomten (är ju Estervakt själv idag..), passade på att öka på störningarna när Flinga låg plats, bl.a lekte jag och Ester med en pinne mitt framför näsan på Flinga, drog den 1 dm framför nosen på stackars Plånkan. Hon försökte tjuva ett par gånger men när hon förstod att jag lurat henne la hon sig ner igen. När hon låg vid störningen jag utsatte henne för fick hon bus. Duktig tjej! Fortsatte lite med ställandet också, gick bra! Måste träna in bättre stadga bara... men vi kämpar på!


Ni ska se Flinga och Ester just nu, de ligger och sover ihop. Så gulliga! Igår knölade de ner sig i Flingas BIA-bädd båda två... lite trångt...

Av Rebecca - 20 mars 2012 12:30

Hemtentan inlämnades igår, skönt! Ska bli spännande att se vad resultatet blir.



I övrigt bestod gårdagen av att plantera om plantor till egna, större krukor och lite hundträning! Körde ett litet lydnadspass med Plånkan på kvällskvisten och det gick superbra! Snabba lägganden, bra attityd, ställandet okej. Körde en platsliggning med störning också, den bestod mest av att jag försökte lura upp henne ur positionen, gick inte så bra för mig. Hon låg som om hon var förankrad i marken, trots att jag sprang omkring och hoppade runt henne med en pinne, och trots att det blåste löv.. det ni!


Körde lite lövträning igår också, hon blir ju som besatt på dessa när det blåser. Min mor gick en sväng med henne på förmiddagen när jag var i skolan och hon tycker det är väldigt jobbigt med detta jagande... men det är svårt, för med mig är det inte lika mycket och jag kan bryta det. Men vi jobbade som sagt en del på det igår, bara för att hon uttryckt att det är jobbigt att gå med henne, och det gick hur bra som helst!! Efter ett litet tag gjorde hon inte ens en ansats till att jaga, duktig tjej.


Nu idag har vi gått morgonprommis i skogen och en lunchprommis med integrerad träning. Körde lite vänstersvängar och förflyttning i cirkel på stället, gick super! Kul att det tar sig så bra. Lägganden och ställanden blev det också, det är fortfarande lite ojämn kvalitet på hur läggandena är, ibland är de klockrena och ibland inte riktigt lika klockrena. Ställandena blir bättre också, men är vår akilleshäl. Och tandvisningen då, men det tränar vi på.


Hon är bra fin min älskade Plånka ♥, som jag älskar denna hund. Dessutom har hon haft diarré inatt, så vi har varit upp var 3e timme. KUL... nej inte så, men knappast något hon kan rå för. Trött matte idag iaf!


 


Kolla på den lilla vappisen! Detta var i Augusti, när jag och Hella möttes för lite hundbus. Tänk vad tiden går fort! Och att hon hade så sjuukt stor näsa när hon var valp. Helt galet söt!


   


Jamen kolla den söta nosen?! Ser ni hur underbar den är... och den är fortfarande lika söt, om än lite mer proportionerlig. Och just det, en sak till. Den 10/4 är det röntgendags, det är ju snart ju?!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards