Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg under mars 2013

Av Rebecca - 30 mars 2013 09:33


Okej, strumpan är väl blommig kanske ;). I vilket fall så har tösabiten ett sår på tassen som hon vääägrar låta vara. Bandage åker av, så nu testar vi om en strumpa får sitta kvar, men hon tycker såååå synd om sig själv.


Var ute och gick en promme på sätra äng nu på morgonen och passade på att träna lite med galenpannan. Lite linförighet och fjärrskiften blev det.


Linförigheten gick sisådär, hon är väldigt lättdistraherad, så vi måste börja träna fokus och uthållighet igen. Minsta lilla ljud så är fröken och kollar vad som händer.


Fjärren har blivit så jäääkla bra! Även skiftena till ställande, så duktig! Hon flyttar sig fortfarande mot mig ibland, men nu börjar hon fatta att hon ska göra de på ställena, jag är skitglad!!


Av Rebecca - 29 mars 2013 12:35

Följde med mamma och Ester ut i skogen på en långpromme efter Flingas 20 minutare, och fy tusan vad skönt det var!! Jag har nog inte riktigt insett hur mycket jag saknat våra morgonpromenader, och kvällspromenaderna också för den delen. I vilket fall så följde kameran med ut en sväng på Ester-prommen:


Det blev en del retrieverträningsbilder, här är fröken Ester i full kareta på två olika linjetag


 

 


Några pose-bilder blev det också


   

Ester · Foto
Av Rebecca - 28 mars 2013 19:25

Ungefär som rubriken beskriver går mina tankar nu. Från att ha varit skitpigg (och jaga katt..) till att dagen efter vara stel som ett troll och att sedan återgå till att sova bort dagarna. Min oro ökar markant kan jag säga, då smärta har en tendens att få trötthet som bieffekt. Nej jag är inte så positiv, faktiskt, men det här tär på mig. Det tär att inte veta hur saker och ting är ställt, om hon mår bra eller dåligt, är glad eller olycklig. Nåväl, jag kommer aldrig få veta... men jag längtar tills vi ska tillbaka till sjukgymnasten nästa vecka. Sedan så tas ju smärtisen ut på måndag, vilket är ännu ett orosmoment, och jag har fysiskt ont i magen av oro för hur det här ska gå och sluta. Fy tusan, jag önskar inte ens min värsta fiende en ovisshet som denna.


Någon som har en uppmuntrande kommentar att komma med...?


 


Och bara för att jag känner mig nere och ledsen så vill jag visa er en av mina favvobilder på Fling. Hon är så vacker här tycker jag.

Av Rebecca - 26 mars 2013 08:55

Fling är inte lika halt idag, lite stel möjligtvis men inte halt iaf. Jag är riktigt tacksam att detta hände nu, och inte för 2 v sedan, fy tusan.


Nu ska jag återgå till min hemska hemska tenta som jag ska skriva imorgon. Den tentaångesten går inte av för hackor.


Och idag är en såndär dag då jag längtar som sjutton till sommaren... förhoppningsvis blir det 3-4 dagar på Gotland, och jag hoppas av hela mitt hjärta att min älsklingsFling är med mig då.

 


Bilden är från när Fling var runt 14-15 v och vi var ute och seglade.

Av Rebecca - 25 mars 2013 20:57

Idag har varit en såndär riktig rehabdag, både simning och laser har vi hunnit med.


Katarina lasrar Fling ca. 2 ggr/vecka nu, vi kör det som i en dunderkur just nu för att försöka häva inflammationen i carpus. Idag lasrades hon efter simningen och var sååå trött minsann, hon mest vilade hela tiden. Men pussas och mysa med Katarina kan man ju göra även om man är sååå trött.


Som sagt var det dags för simning idag, Flingas allra allra första gång i bassängen. Kul tyckte hon, åtminstone efter ett litet tag. Till en början plaskade hon mest men sedan simmade hon riktigt fint. Vi körde superkorta intervaller á la 1 min 30 sek och som hon flåsade efter intervallerna var klara. Lite dålig kondis hos den lilla tösabiten tror jag bestämt... inte så konstigt alls dock! Och de hade ju världens bästa dusch, upphöjd och grejer, man får passa på att schamponera när man är där. Har köpt ett 10-kort till henne så nu ska vi simma!


Efter simningen åkte Fling och jag till djuraffären och köpte ett gottigt tuggben och en ny leksak, och den var så fiiiin den dära Pällefaaanten.


Nu på kvällskvisten har vi haft en del mindre roligt action. Fy tusan. Var ute på kvällsprommisen nyss, tyckte hon såg lite trött ut i kroppen efter simningen så jag hade redan innan bestämt att en kortare promme stod på agendan. Nåväl... när jag går längs den fruktansvärt isiga uppfarten sätter Flinga gasen i botten, och eftersom hon hade fullt koppel hade jag inte en suck, utan halkar och tappar odjuret som fortsätter kuta efter en KATTDJÄVEL som befunnit sig på uppfarten. Hundfan kutar upp på slänten, efter katten och in på grannens tomt i full jäkla kareta, som tur var hoppade katten upp i ett träd och grinden ut till vägen var stängd. Jag såg för mitt inre öga hur odjuret springer ut genom grinden och blir överkörd. Nu klarade vi oss från platt hund, däremot är hon halt. Fuck. My. Life.

Av Rebecca - 24 mars 2013 16:32

Vi börjar med det tråkiga också kommer det roliga efter, okej?!


Usch vad orolig jag känner mig för min Flång idag. Jag oroar mig för handleden helahelahela tiden, armbågen är liksom glömd där någonstans, och imorgon är det bara 2 v kvar tills återbesöket hos Lennart och därmed 1 v kvar innan Canidrylen sätts ut. Hur kommer hon reagera på det? Kommer handleden bli sämre? Idag tyckte jag att hon var varm i höger carpus, vilket gör min oro ännu värre. Hur mår hon egentligen? Har hon ont?


Ja ni hör ju... tankarna maler och maler och maler. Men allt jag vill är att få ha henne hos mig och att hon inte ska behöva ha ont. Snälla?


Men nu släpper vi det och visar bilder från i September istället. Det är lite busbilder från när brudarna (Ester och Fling) lekte på Sätra äng 26/9-12.


           


Jag längtar tills vi kan gå på Sätra äng igen, tills vi kan busa tillsammans du och jag. Min vackraste tös.


Av Rebecca - 21 mars 2013 19:04

Hon är så frenetisk när hon äter! Ger henne märgben fyllda med olika köttsorter och jäklar vad det är gott tycker Fling.

Av Rebecca - 21 mars 2013 10:45

De senaste dagarna i bilder:

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards