Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg under juni 2012

Av Rebecca - 30 juni 2012 17:17

Goddagens på er! Nu är jag igång här igen bakom tangenterna. Kollade igenom SSU och insåg att jag fotat rätt mycket mindre än jag vill minnas (det öööösregnade) och därför får ni inte se några bilder därifrån, för det var några fina men inte så många som är värda att visas.


Däremot ska ni få se lite bilder på mina älskade tomater! Kul va?!


     


Ja ni ser, de frodas och mår bra. Det är faktiskt väldigt konstigt att de inte har dött med tanke på det oerhört dåliga vädret vi har haft. Däremot syns lite spår av näringsbrist på de små rackarna, men jag gödslar allt jag kan för att de ska återhämta sig!


Lite bilder på Fling får däremot följa med också. Mest för att hon är så vacker att man aldrig kan få nog av min älskade tjej. Jag? Partisk? Nää?


 

Hon ligger på högsta terrassen och spanar läget här. Lyxigt att kunna ligga så högt upp och ha span på flera meters höjd.


   


Ser ni hur söt hon är när hon posar?


 

Den här blicken är en typisk "Flinga-blick", hon tittar på en under lugg och är världens vackraste, sötaste tjej.


 

Och en obligatorisk sovbild. Bara för att hon är så söt! (lite less på att höra om hur söt hon är nu?! Söt söt söt söt söt!!)


I övrigt är vår dag inte jättespännande idag. De manliga delarna (hehe..) av familjen, dvs. lillebror, pojkvän och pappa, ska imorgon starta ÅF offshore race, en seglingstävling som går runt Gotland aka. Gotland runt. Vi har det rätt lugnt här hemma nu these days och är helt karl-fria hela helgen! Både skönt och trist. Plånk håller förmodligen på att gå in i skendräktighet, hon ligger nämligen som en klubbad tvättbräda här hemma nu. Trött som en mört helt enkelt!

Av Rebecca - 29 juni 2012 16:12

Hej på er gott folk! Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och beslutat att jag har varit borta tillräckligt länge från Midsommarblomster. Återkomsten tycker jag vi firar med en bilbomb från Karin och Frankies första tävling (1 bild!) och från en träning på Danderyd-Täby BK... och en liten update om Fling såklart!


Jaa då tar vi väl Karin först då!


Hon och Frankie gjorde ju sin tävlingsdebut på just DTBK och det gick minsann bra...


 


... Ja ni ser själva! En tredjeplacering och (om jag inte missminner mig..) 161 poäng. Duktiga duktiga tjejerna! Jaa och träningsgruppen också då   , alla var minsann där och hejade.


Sedan har vi då bilderna från själva träningstillfället... faktiskt vårt näst sista tillfälle innan gruppen splittrades pga. Karins dumma (men säkert oerhört mysiga..) Gotlandssemester! Förstå att hon och Frankie är borta jääättelänge, hela 4 veckor sammanlagt. Det känns helt seriöst som evigheter, denna träningsgrupp har lett till ett träningsberoende hos mig som jag nu inte får lika stort utlopp för. Förvisso kom denna träningspaus ganska lägligt pga. att Flinga just började sitt andra löp, som förövrigt beräknas vara slut typ imorgon (3 v.).


Nu Kalle Anka-babblar jag igen, så, back on track. Bilder från den träningen:


Började passet med en liten prommis på fältet som ligger bredvid klubben, Frankie drar inte på vilt så hon fick minsann vara lös.


     


Fritt följ för hela slanten:


       

 


Rutan:


       


Sen fotade jag när Frankie gjorde 3ans hopp, hopp-apportering. Vi börjar med uthoppet:


       


Och tillbaka:


     


Och vi avslutar bildbomben med en posebild på mig och Fling!


 


Söta va?! Haha.


Tillägger att Karin har knäppt alla bilder på mig och Fling!


Flingas och min status för tillfället: 


- Fritt följ: Bra! Hon har varit lite matt nu inför löp och så, inte riktigt lika explosiv som vanligt men det är fortfarande ganska bra. Svängarna blir bättre och bättre, antar att det beror på att jag lärt mig gå lite bättre.

- Läggande: Ingen skillnad från tidigare, alltså helt ok. Inte BC snabba men inte långsamma heller, dessutom lägger hon sig ju på kommando nu och inte 50 m efter.

- Ställande: Så mycket bättre! Stannar snyggt och har bra stadga.

- Inkallning: Har kört lite längre inkallningar och det funkar bra! Ibland blir hon för ivrig och dunsar i mig i ingången, men oftast inte. Separat träning på ingångarna!

- 1ans apport: Bra! Griper bra och håller bra utan tugg.

- 1ans hopp: Bra! 

- Platsen: Tragglar vidare, itne så säker som jag vill ha henne.

- 2ans hopp: Jobbar vidare med uthoppet och det har gått såå mycket framåt!! Nu hoppar hon på kommando och jag belönar genom att slänga boll över hindret så att hon får dragning från mig och bortåt. Har funkat super! 

- 2ans apport: Funkar också bra! Inga tjuvstarter eller så, träning av ingångar sker separat men så länge jag kastar tillräckligt långt är det bra fart ut och in.

- Rutan: Bra! Duktig ut till rutan, varierar med att skicka henne med och utan target, har utökat med "stanna"-kommando nu och det har funkat bra.

- Fjärr: Skiftena mellan ligg och sitt funkar bra och har stilla baktassar på nära håll, tar jag ett steg bakåt kan hon ibland bli helt frågande och lägga hakan i backen?! Jag antar att det är mängdträning som behövs, så vi tragglar på! Intensiteten är bra iaf. Ska jag utöka avståndet planerar jag att lägga boll bakom, annars kryper hon saaakta mot mig. Tankar om det? Andra tips?


Japp, sådär ser det ut för oss just nu! Återkommer under morgondagen med lite bilder från stora Rottisutställningen SSU som gick för ett par veckor sedan.


Imorgon är det dags för första riktiga lydnadsträningen på 2 hela veckor!! Plånk och jag lider av abstinens, men det var en välbehövd paus i och med löp och trötthet i samband med det. Däremot lär det säkert komma en skendräktighet från h*lvetet nu snart.   . Pisspotta också, som man brukar säga!


Well, that's all for now, ni får hålla utkik efter SSU bilderna!


Av Rebecca - 26 juni 2012 21:47

Hej och hå på er i stugorna! Här vägrar sommaren att infinna sig, det är regn och kyla vartän man ser. Ibland kikar solen förvisso fram... men inte tusan är det ofta inte! Jag och Fling kommer snaaaart tillbaka och uppdaterar (särskilt jag då...), bloggsuget kommer mer och mer för var dag och jag har typ 1000 bilder som väntar på att få redigeras och grejas med! Snart snart snart är vi tillbaka! Jag uppskattar att ni är inne och kikar varje dag, I really do. Och snart är vi tillbaka! Med en enooorm bildbomb på allt vi pysslat med under bloggpausen :). Kram på er!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards