Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Rebecca - 4 mars 2012 18:17

Efter förmiddagens äventyr gick jag, mor och bror med Plånkan på Sätra Äng i det uuunderbara vårvädret! Hade kamurran med mig och tog lite busbilder på vildbasen   .


       


Sedär! En flygande Plånka on tour. Så söt mitt lilla energiknippe!

Av Rebecca - 4 mars 2012 11:18

Igår kväll tog jag mig faktiskt ut på en liten promenad efter att min feber sjunkit drastiskt, tack för det! Det var helt knäpptyst ute, vi bor ju inte i någon liten håla direkt utan 8 min med bil in till sveavägen i centrala Sthlm och 2 min till motorvägen (med bil också..) så det är ju inte särskilt off direkt. Men jag har aldrig hört Danderyd så tyst. Nästan obehagligt tyst. Träffade på en kvinna med en liten snuzer och ett "coolt" grabbgäng på 13 år typ, Flinga tyckte inte de var lika coola utan hade stenkoll på dessa oberäkneliga skitungar. Jag har själv svårt för ungar som bara är ute och driver och kände därför att jag inte hade rätt att döma min hund för hennes åsikter (     ).  Men vi överlevde det mötet också utan att få några men.


Vi passade på att köra lite fritt följ också, vilket gick superbra! Duktig tjej. Med hela tiden i bra position! Duktig tjejja. Tror att jag bara ska köra fria följet en gång per "pass" alltså, när jag kört fria följet så får jag göra något annat och sedan pausa genom att binda upp henne och sen kan jag köra igen. Igår behövde jag inte ens busa upp henne.


Nu på morgonkvisten var vi i skogen och gick, har nog aldrig gått i sådant tant tempo någonsin förut, men vi överlevde! FinaFlingan var lyhörd och med hela promenaden, skönt! Ibland kan hon vara i sin egen värld vilket inte uppskattas av lilla matte. I vilket fall körde vi lite fritt följ på en isfri fläck på golfbanan, gick suuuper! Gick kanske 3 m framåt, sedan högersväng, 2 m och sedan en till högersväng igen och sen belöning! Duuuktig Flinga, hon hade superposition och attityd. Kändes jättehärligt! Jag har kommit på en grej också, eller det kom jag på igår kväll, men det blir tydligare och tydligare hela tiden. Nämligen att om jag har ett för lågt tempo slackar hon efter, men om jag har ett högre gångtempo själv är hon med mycket bättre... lustigt det där.


Märker ni av något sånt när ni tränar FF? Alltså, att hunden beter sig olika i position och attityd beroende på vilket tempo ni själva har?


 


Ser inte så pjåkigt ut va? Nää tänkte väl det. Sommar!!!


Nu måste jag skynda mig att tvätta lite öron, jag ska med min mor och far på lite äventyr! Vad det handlar om får ni veta om ett par dagar :). Håll tillgodo!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards