Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Update

Av Rebecca - 15 april 2013 21:18

Morgonmys i sängen


Bilden ovan togs för några dagar sedan, så hon lever ju som ni ser ;). Hon är sitt vanliga knasiga jag... om inte värre... skriver mer om det sen!


Förra måndagen var vi ju som ni vet på återbesök, vilket gick helt ok. Både bra och lite mindre bra nyheter, men inget katastrofalt. Lennart kikade på damen i skritt och trav i hältgång och kände på henne på undersökningsbordet. Resultatet av dessa blev att hon rör sig helt ok, inte strålande men inte heller dåligt, och hon är bättre i karpalleden (jippi!) men inte lika bra i armbågen... morr på den. Han tror nog att den kommer bli bra, för den var inte katastrofdålig men hon vill helst inte böja den maximalt utan verkar tycka det är obehagligt.


Eftersom hon blev galet halt när jag tog ur canidrylen satte jag in den igen, vilket jag berättade för Lennart, och han sa att jag ska ge henne i 4 v till (3 v idag då..) och sedan sätta ut den pang poff. Efter 6 v ska vi tillbaka för en till koll, och han vill att vi ska försöka komma upp i koppelpromenader om ca 45-60 min. Jahapp, vi får väl se hur det går.


Vi fortsätter med rehaben, hon äter sina tillskott och traskar en dag i veckan och simmar en dag i veckan. Trasken gillar hon rätt mycket nu faktiskt, vid simning försöker hon hela tiden fly uppför rampen och upp i den torra värmen, så hon är väl inte simbassängens största fan direkt. I torsdags simmade vi sist, och hon passade på att få sin årliga vaccination, eftersom vi ändå är på djurkliniken liksom.


Fling på djursjukhuset i väntan på spruta

 

Förutom rehab och allt sånt så är hon komplett VIDRIG!!! Hon gör utfall mot ALLT... hundar, barn, vuxna, bilar... you name it! Det är nästan som att hon försöker jaga dem... vilket jag och Frida pratade om idag när vi traskade, Fling har ju väldigt stor jaktinstinkt och förut har hon ju fått utlopp för den genom typ att få vara lös, jaga bollar, jaga kompisar lite lagom osv osv. Vår (Fridas..) tes är att hon nu inte får utlopp för detta stora behov, och därför jagar allt som rör sig istället. Kan vara så... jag är dock mest rädd för att det ska grunda sig i smärta. Frida ska hjälpa oss med lite viltspår, hon har någon specialfilosofi om detta som vi ska få ta del av, spännande!


Och idag hade vi värst lyxstunden! Efter att vi hade traskat åkte vi till Katarina för att Fling skulle få laser, och sinnesnärvarande som hon är så fick Fling ligga på vibben samtidigt som hon lasrades!! Oj så skönt det var tyckte Fling, hon nästan somnade trots att hon fick laser på carpus.


 
 
elin

elin

21 april 2013 23:52

Hej! Kolla gärna in vår tävling där man har chansen att vinna ett exklusivt utställningskoppel värde över 250kr! :-)

http://www.desisters.se/2013/04/tavling-vinn-ett-exklusivt.html

kram /elin - desisters.se

http://www.desisters.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards