Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Surrealism

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00

Hej på er...


Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er att berätta om hur det slutade... alla kanske inte känner mig privat.


Jag sitter här, med tårar rinnandes nerför kinderna och det känns som att jag ska gå sönder inuti. Det gör ont bara att tänka orden, bara att sätta fingrarna på tangenterna känns som den största utmaningen jag någonsin varit med om. Nåväl, here we go... Min Fling fick somna in den 8/5-13, det var alltså väldigt längesen, och det har tagit mig nästan tre månader att över huvud taget våga logga in på bloggen och skriva ett inlägg. På den här sidan finns det så mycket minnen, så mycket hopp, så mycket kärlek och slutligen så oerhört mycket sorg. Två underbara år fick vi, två år av tandgnisslan, mycket jobb, mycket träning och oerhört mycket kärlek. Som jag älskade dig. Som jag älskar dig.


Jag har precis börjat kunna se en Rottis på bild utan att bryta ihop, tre månader har det tagit. Och du fattas mig... smärtan går inte att beskriva.


En del av mitt hjärta, kommer alltid slå för dig

 

 

 

Så nu sitter jag här... gråtandes... och kollar på hur läget var 2012. Denna bild togs den 24/7-12, alltså igår fast förra året. Tänk hur livet kan förändras.

 

Du fattas mig så oerhört, min vackraste, underbaraste, sötaste, knäppaste, duktigaste, bästaste, jobbigaste, förjävligaste, ljuvligaste, hårigaste, mongoigaste knäppjök.

 

Jag avslutar inlägget med en dikt skriven av E. E Cummings

 

i carry your heart with me(i carry it in
my heart)i am never without it(anywhere
i go you go,my dear;and whatever is done
by only me is your doing,my darling)
                                                  
    i fear
no fate(for you are my fate,my sweet)i want
no world(for beautiful you are my world,my true)
and it’s you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life;which grows
higher than soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

i carry your heart(i carry it in my heart)

 

Och jag ber er, snälla, uppskatta de underbara vovvar (och människor) ni har runt omkring er, ta de aldrig förgivna. Ta aldrig hälsa  förgiven.

 
 
Hella

Hella

29 juli 2013 11:56

Rebecca vännen, som jag alltid gillat att läsa din blogg och väntat på att du ska börja blogga igen. Skyndade ju hit när du berättade att du gjort en uppdatering. Ville läsa även om jag förstod att inlägget inte skulle vara så kul att läsa. Precis som du skriver rann tårarna ner för mina kinder. Flinga, min bästa väns finaste vovve, min hunds bästaste vän ever. Det känns fortfarande overkligt att hon är borta och jag kan inte ens tänka mig vilken smärta och sorg du känner. Men vi finns alltid här, som alltid, det kommer inte förändras och jag hoppas du så småningom orkar börja blogga igen om träning och allt annat kul för det gillar vi att läsa.
Stor kram från oss! <3

http://www.hellaas.blogspot.com

 
Ellinore

Ellinore

12 oktober 2013 05:48

Vilken fin blogg du har!

http://bres1984.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Av Rebecca - 15 april 2013 21:18

Morgonmys i sängen Bilden ovan togs för några dagar sedan, så hon lever ju som ni ser ;). Hon är sitt vanliga knasiga jag... om inte värre... skriver mer om det sen! Förra måndagen var vi ju som ni vet på återbesök, vilket gick helt ok. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards