Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Rebecca - 15 mars 2012 23:05

Nej ni, här händer det inget kul minsann. Flinga på dagis då jag varit valpvakt och försökt mig på att skriva hemsk tenta, att försöka få någon ro med Flinga och Ester hemma och när jag är själv är en omöjlighet. De är galna som få, och det blir ett himla passande då Flinga inte alltid inser att hon väger 40 kg och Ester typ 8 och en tass på fel ställe innebär frakturerad valpis = bad idea. Så, det bästa för alla parter är några dagistimmar för Flinga, det är inte så att hon lider direkt.


Annars har jag hunnit med ett besök till blodcentralen idag, och här kommer en text som propagerar för blodgivning. Om jag råkar ut för en olycka, då vill jag överleva och väljer därför att ta emot blod. Ett problem är att det inte finns tillräckligt mycket blod, då antalet blodgivare är såpass få, trots att vi är många som uppfyller kraven för att få ge. Detta innebär ju att vi som får ge, måste ge, annars finns ju ingen möjlighet att svårt sjuka får blod vilket ju leder till fler onödiga dödsfall. Så kom igen nu! Donera blod, det behövs! Jag kan meddela att jag har varit VÄLDIGT sprut/nålrädd, såpass att jag hyperventilerat och gråtit hysteriskt vid vaccination, tänk er att jag nu ska ge blod! Så, om ni uppfyller kraven, kör hårt! Donera mera helt enkelt.


Tog lite bilder häromdagen...


     


Flinga och min bror busade med frisbeen, min galna voffa älskar den där oförutsägbara flygprylen. Den är superkul att apportera!


   


Och här har vi Ester som inser att Pansar-Flinga är på ingång med frisbeen över ögonen. Holy shit, bäst man passar sig. Ester flyyyyyr för fulla muggar.


   


Är inte tjejerna för underbara? Flinga måste ju vara det vackraste som finns. Och Ester är ju valp och därmed tokigt söt. Men hennes personlighet gör ju inte saken sämre, hon är verkligen underbar!


Och kolla hennes trapphoppar stil



Hur gulligt är inte detta? En flygande vappisrumpa coming throuuuugh.   


Japp, det var allt för denna gången. Ni fick iaf något sött att kolla på, inte fy skam det inte! Nu är det kudden som gäller för min del, klockan är ju hela halv 12 snart, jag som somnar klockan 10 i vanliga fall. Jaja, godnatt på er!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards