Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Jag hör kanske vad du säger... lite?!

Av Rebecca - 28 mars 2012 10:29

Idag på morgonprommisen kändes det som att det jobb jag lagt ner på kontakt, skvaller osv. sista tiden börjar ge resultat!! Thank heaven säger jag bara. Imorse gick det faktiskt bra, hon lyssnade fint och var lyhörd på mig. Hoppas det håller i sig när linan åker av också...


Igår skulle jag och Niklas träna lite hund borta på Sthlm Södra BK, trodde jag ja. Jag åkte dit, väntade ett tag, nähä ingen Niklas. Ringde, inget svar. Nähä, aja, jag kör väl själv då. Niklas ringde efter ett tag, han upplyste mig om att det var imorgon (idag, onsdag) vi skulle ses. Jahaja, hej förvirrad typ. Det roliga var ju att Betty var och tränade med Lexi, så vi fick göra en tandvisning och lite sånt istället :). Det var superkul att träffa dem, Betty har ju aldrig träffat Fling förut, så det var ju ett roligt sammanträffande minsann!


Det jag körde igår, för jag passade ju på att köra en del även om jag inte hade något träningssällskap, var iaf:


- Fritt följ: superduktig! Även fast jag är asfeg så utmanade jag mig själv lite att öka på längden på sträckorna. Är så rädd att hon ska tappa energin igen, även om jag INTE märkte något sådant igår. Skönt!

- Läggande: Bra! Snabbt ner, låg fint trots störning, snyggt uppsättande.

- Ställande: Faktiskt bra, jag är helförvånad och undrar hur det gick till?!

- Hopp: Körde en del hopp också, superduktig. Höjde en planka och det var INGA problem över huvud taget. Superkul!

- Tandvisning med Betty då, gick inget vidare på första försöket, vid andra gick det mycket bättre. Ska fortsätta träna enligt Evas filosofi.


Eftersom att jag missuppfattade tid och sånt ska vi köra idag igen, denna gång med både Niklas och Karin (och vovvarna då...). Kul!!


 


En liten bild på Flinga och Ester som är i mystagen. Just nu myser de inte lika mycket. De kampar med den gula fula hunden. Superkul! Ester är ju typ en kamp-flat, sjukt tuff liten tjej.

 
 
Jonna

Jonna

28 mars 2012 15:54

Känner så väl igen det där med knäck i öronen. Det försvinner!! Och kommer tillbaka :P Kul att läsa om er träning!! Läser gärna Eva-inlägget också om jag får lösenordet :) kämpa på duktiga ni! Snart är det april ;) kram

http://Turingenszolo.wordpress.co

Rebecca

28 mars 2012 16:33

fbar dig om det :). Och vad skönt, eller kanske inte, om knäck i öronen syndromet... Haha, jadu, snart är det dags. Exakt en månad :O. haha kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards