Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Träna träna!

Av Rebecca - 21 mars 2012 21:21

Nu på kvällen har vi mött upp Niklas m voffe Adam för lite träning! Ända bort till Stockholm Södra BK tog vi oss minsann, vilken himlans bra klubb.


Körde mycket tävlingsmässigt idag, sånt vi inte tränat på tidigare t.ex ingångar på plan.


Ingångar på plan med fokus: Körde så att vi busade på ena delen av planen, blev inropade, och då gick vi med fokus in till "tävlingsplanen" där vi blev visade fram till startpunkten av Niklas. Gick bra! Inga konstigheter alls. Spann sedan vidare på detta i form av att fortsätta fram i ett fritt följ, vilket också gick strålande!


Fritt följ: Som vanligt var det bara fokus på attityden, och hon är så duktig! Sånt jädrans bra fokus och superattityd. Niklas klickade oss i allt FF idag, det är verkligen guld värt :).


Inkallning: Duktig tjej! Niklas noterade att hon inte har lika hög fart riktigt ända in men jag tänker inte peta på detta då det varit svårt för henne att förstå ingången i inkallningen. Så alla ingångar som sker = bra! Vill inte förstöra detta nu genom att peta med bollar hit och dit, det ser verkligen ut som att hon saktar in lite och funderar på vad det var hon skulle göra nu igen... men jag tror det ger sig när vi tränar vidare på detta och det befästs bättre!


Ställande: Visade mest hur katastrofalt det är, vi spånade lite om hur jag ska kunna göra det bättre (inte svårt..)


Apportering, 1ans: Helt tävlingsmässig. Första gången var hon så sööööt, då tog hon apporten och gick fram till Niklas och skulle lämna den mot en kötbulle, hon nästan förföljde honom.


Tandvisning: Går framåt, jobbar på att rumpan ska vara kvar i backen och att hon inte ska rygga bakåt.


Plats: Körde lite "halv plats", kommenderade bara ligg och sedan störde jag henne som attans. Hoppade runt med hennes kampis, slängde den till Niklas som skuttade runt med den och sedan kastade tillbaka = duktig hund som låg bra!


Jag är väldigt nöjd med dagens pass! Hon har en sådan uuuunderbar inställning till träning, och hon är så fruktansvärt ball att köra med just nu. Så himla roligt! Hon är så underbart på G verkligen, så fräsig :).



 
 
Ingen bild

Kattis

22 mars 2012 08:16

Fräsig är rätta ordet!! <3

Rebecca

22 mars 2012 10:23

helt klart!

 
Ingen bild

Carina

22 mars 2012 10:29

Jag tycker det är nån fler som borde filma ;)

Och angående ingångar vid inkallningarna så tyckte min instruktör att jag skulle lägga till kommandot "fot" när hon är nära mig i inkallningen. Doris har tagit eget initiativ till att komma in i fotposition i inkallningarna, men gjort svängarna alldeles för stora. Med kommandot så får hon en hjälp till vad hon ska göra, och svängen blir mycket mindre.
Vårat ställande är också en katastrof ;) Men ingen panik, hon brukar oftast stanna, men efter ett par steg och det är inte speciellt snyggt ;) Det får vi träna på!
Jag tycker du kan höra av dig om du är på väg upp till Övik i sommar, så kanske jag också kan pallra mig dit. Det är ju inte så långt härifrån :D

 
Karin

Karin

23 mars 2012 08:26

Härligt att det gick så bra på träningen och vad gulligt att hon gick efter Niklas med apporten. Kram

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

23 mars 2012 13:21

Hon var verkligen toksöt!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards