Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Rebecca - 22 augusti 2011 17:57

Måste tacka min kära moster Rose-Marie för hennes fina kommentar om att jag inspirerar henne med min matlagning, det gjorde mig glad in i märgen, och även Mammas kompis Marianne (duktiga schäfern Nitros matte), som jag aldrig träffat, men som skrev att Flinga och jag verkar ha sådan himla fin kontakt det gjorde mig så lycklig för jag får aldrig beröm av främmande människo. Och just det, vill även tacka Maria för att hon tycker jag har gjort ett sådant bra jobb med Flinga, det gör mig så glad att få höra!


Sedan tänker jag också skriva hur snålt det är av alla andra människor att aldrig ge sina medmänniskor beröm, för de underbara egenskaper de besitter. Sluta vara så förbannat snåla, glädjs med andra, beröm andra istället. Man ska SÄGA de positiva saker man tänker om andra människor. Inte bara hålla de för sig själva, där gör det positiva ingen nytta.


Jag tänker fortsätta vara berömmande och försöka höja min omgivning istället för att sänka, som så många ägnar sig åt. Och vet ni... ibland behöver något elakt inte ens vara det man gör/säger, det kan vara det man inte gör/säger. Tänkvärt.



Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards