Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Rebecca - 1 augusti 2011 21:54

Nu på kvällen har vi ätit middag hos mig med Antons klasskompis Daniel med sambon Mathilda och deras staffekille Zolo! Söt kille som till en början verkade lite osäker på Flinga och hur han skulle lösa situationen, så till en början var det lite pratigt, men sedan lekte de superbra och hade jättekul. Det är så kul att Flinga är så okomplicerad, ännu har jag inte sett några tecken på bitchighet, utan hon är helt ärligt glad och positiv!


Lite bilder blev det iaf:


         

Vi hade jättekul med grillat till huvudrätt och fruktsallad till efterrätt, supergott och jättetrevligt sällskap!


Gick en liten kvällsprommis med Vicke för Flinga klarar sig utan en kvällssväng för denna kväll, hon ligger tokdäckad och är helt slut efter intensivt valpbus. I vilket fall så körde vi lite grundlydnad när vi var ute, typ hälften av momenten Lkl I och de satt finfint! När han är pigg är han jätterolig att jobba med, men det är ju tyvärr inte alla dagar... I vilket fall så var han superpigg och framåt!! Min finfina gamle gubbe. Han busade med Zolo och Flinga också... hans sätt att busa var att hoppa omkring bredvid och skälla. Tokdåre!


Nu dricker Anton och jag te och sedan väntar sängen!

Av Rebecca - 1 augusti 2011 14:42

Japp, morgonpromenaden blev på Sätra äng med Flinga lös hela tiden! Duktiga tjejen kom finfint på inkallning och som vanligt belönade jag all spontan ögonkontakt.Det har faktiskt blivit mycket bättre med kontakten utomhus, förut var hon mer uppslukad av omvärlden och alla fantastisk lukter, men det är som sagt mycket bättre! Det är ju en kaxig och självsäker tjej jag har, så jag har fått göra allt jag kan för att visa att man behöver matte och ska hålla sig nära   


I vilket fall så lyckades herr Vicke med sin lååånga, fina, välborstade och VITA päls hitta en hög med kanadagåsbajs och rulla sig läääääänge i det. Han rullar sig jämt i gräs så när han slog ser ner på Sätra äng trodde jag INTE att han skulle komma tillbaka gröngul och bajsluktande. Tur att det var nära hem. Det var bara att gå raka vägen till diskhon i köket. Han tyckte väääldigt synd om sig själv den stackars gamle gubben.



Han är så liten och ynklig under all päls. Benen är ju inte större i diameter än mina tummar (nästan).



Av Rebecca - 1 augusti 2011 09:10

Japp närdirigeringen (ett helt egenmyntat begrepp som syftar till fjärrdirigering på nära håll) funkar nu för det mesta skitbra! Detta innebär såklart att kommandot ligg fungerar helt smärtfritt! Hon lägger sig fint rakt ner och för det mesta inte på sidan.  Sitt/ligg är helt klockrent och sitt/ligg/stå funkar i de flesta fall   . Inte särskilt mycket rörelse faktiskt utan hon är kvar på samma plätt, ska successivt utöka avståndet nu, Jätteduktig är hon! Har nu börjat träna lite på ligg kvar och stadgan i både sitt och ligg, stå får komma lite senare då sitt och ligg för tillfället känns lite lättare   . Nu ska vi ut i skogen eller till sätra äng en sväng! Mysigt.



Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards