Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Rebecca - 21 augusti 2011 22:01

   Nu har jag gjort iordning lite bilder från dagens valpträff med "The fantastic four", Arosbygdens F-barn! Kul att träffa barnen med deras ägare, så trevligt. Valpisarna är jättetrevliga på alla sätt, både mentalt och typmässigt. Här kommer bilder.


         

       

Här kommer ett gäng svartvita. Man måste ju variera sig!

         

Vi tog lite uppställningsbilder också.


     

 

Sådärja, det var alla. Bilden på Flinga blev ur en liten annan vinkel, men sånt är livet   .

Av Rebecca - 21 augusti 2011 11:09

Skogspromenad nu på morgonen! Lika härligt som vanligt, tyvärr lyckades Flinga slå i sin tass lite så hon tog några halta steg och sedan helt ren. Puhh, jag blev helt livrädd att något hade gått sönder. Kennelmamman har ju skrämt upp mig en massa med tassfrakturer, utslagna tänder, avslitna korsband mm. Men nu är hon helt ren och reagerar inte alls när man tar på tassen (gjorde hon inte ens direkt efter hon slagit till den) så det är lugna bananer! Denna lilla fröken är VÄRLDENS dramaqueen, vilket vi ju också vet, men orolig blir man ju ändå.


I vilket fall så körde vi ett litet upplet av två hopknutna bajspåsar, mitt i blåbärsriset och hon letade klockrent och lämnade av dem såå fint! Duktiga tjejen. Nu ligger hon och kollar på mig och tycker jag ska ge henne maaaat. Men inte än, om 20 min är det dags!


Ska snart iväg och träffa resterande valparna i kullen och deras ägare, och till det har jag bakat en kaka som ni får recept på sen. Den är såå god och såå enkel! Ska fylla lite gamla märgben med uppblött torrfoder också. Kameran ligger på laddning och följer med för att dokumentera ligisternas återförening. (Flinga springer runt här nu och är helt ohalt och superpigg, annars skulle jag inte åkt iväg med henne)

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards