Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Den där j*vla jante...

Av Rebecca - 22 augusti 2011 17:57

Måste tacka min kära moster Rose-Marie för hennes fina kommentar om att jag inspirerar henne med min matlagning, det gjorde mig glad in i märgen, och även Mammas kompis Marianne (duktiga schäfern Nitros matte), som jag aldrig träffat, men som skrev att Flinga och jag verkar ha sådan himla fin kontakt det gjorde mig så lycklig för jag får aldrig beröm av främmande människo. Och just det, vill även tacka Maria för att hon tycker jag har gjort ett sådant bra jobb med Flinga, det gör mig så glad att få höra!


Sedan tänker jag också skriva hur snålt det är av alla andra människor att aldrig ge sina medmänniskor beröm, för de underbara egenskaper de besitter. Sluta vara så förbannat snåla, glädjs med andra, beröm andra istället. Man ska SÄGA de positiva saker man tänker om andra människor. Inte bara hålla de för sig själva, där gör det positiva ingen nytta.


Jag tänker fortsätta vara berömmande och försöka höja min omgivning istället för att sänka, som så många ägnar sig åt. Och vet ni... ibland behöver något elakt inte ens vara det man gör/säger, det kan vara det man inte gör/säger. Tänkvärt.



 
 
Ingen bild

Kattis

22 augusti 2011 19:09

You go girl! Eftersom vi delar ut kängor idag, så vill jag passa på och slänga iväg en gammal känga till folk som aldrig någonsin vågar stå för det de tycker. Ni vet såna där som säger en sak som är skittaskig och sen skrattar efteråt och säger att de bara skojade. Eller de som spelar dumma och korkade... "asså ja bara aaavskyr röda bilar..." "Men jag har ju en röd bil som jag älskar, varför säger du så?" ... "åh, men Gud asså förlååååt, shiiit tänkte inte på att du har en röd bil...." Kängor till fegisarna!!

 
Ingen bild

Carina

23 augusti 2011 17:12

Visst är det tråkigt med folk som inte kan uppmuntra varandra. Jag är dålig på det, men samtidigt är jag dålig på ett kritisera också. Jag ska försöka sprida lite mer beröm kring mig! Jag minns bara den gången jag var med på en hopplektion på ridskolan (jag är inbiten dressyrryttare). Efter lektionen kommer en tjej, som tittat på lektionen, fram. Hon ger mig beröm för min stabila och följsamma sits mellan hindrena. Jag blev så glad för det, eftersom jag under passet verkligen fokuserat på just det. Och för att redan nu börja träna så måste jag säga att ni är verkligen jätteduktiga! Ni har kommit superlångt, du och Flinga. Jag och Dorran (nu kanske du vet vem jag är;)) har inte alls kommit lika långt, men det är mest för att jag är lite osäker på hur jag ska träna in olika saker, men hon är superduktig i vardagen iallafall :D

Rebecca

23 augusti 2011 18:29

Tack snälla! Gulle dej :). Jag vet vem du är nu ;) hihi. KRAM! Vi ska sprida glädje omkring oss :D.

 
Ingen bild

Jonna o zolo

24 augusti 2011 22:05

Jag tycker ni är superduktiga du och flingan!! Kommer bli kul att följa er!! Inspireras både av er träning och din matlagning :) Sen är hon dessutom bedårande söt lilla flingflongan!! Hör av dig om ni är i Gbg någon gång! Tränar gärna ihop! Hälsningar från mig o zolo

Rebecca

25 augusti 2011 09:48

Gulle dej Jonna! Det ska vi definitivt göra :). Vore superkul verkligen! Stockholm är också öppet för besökare! Stor KRAM till dig och Zolo från mig och Flongsan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards