Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

bajs-Vicke

Av Rebecca - 1 augusti 2011 14:42

Japp, morgonpromenaden blev på Sätra äng med Flinga lös hela tiden! Duktiga tjejen kom finfint på inkallning och som vanligt belönade jag all spontan ögonkontakt.Det har faktiskt blivit mycket bättre med kontakten utomhus, förut var hon mer uppslukad av omvärlden och alla fantastisk lukter, men det är som sagt mycket bättre! Det är ju en kaxig och självsäker tjej jag har, så jag har fått göra allt jag kan för att visa att man behöver matte och ska hålla sig nära   


I vilket fall så lyckades herr Vicke med sin lååånga, fina, välborstade och VITA päls hitta en hög med kanadagåsbajs och rulla sig läääääänge i det. Han rullar sig jämt i gräs så när han slog ser ner på Sätra äng trodde jag INTE att han skulle komma tillbaka gröngul och bajsluktande. Tur att det var nära hem. Det var bara att gå raka vägen till diskhon i köket. Han tyckte väääldigt synd om sig själv den stackars gamle gubben.



Han är så liten och ynklig under all päls. Benen är ju inte större i diameter än mina tummar (nästan).



 
 
Ingen bild

mormor inger

1 augusti 2011 16:01

Men sötaste Vicke, vad håller du på med? Du som har en så fin päls.
För övrigt Rebecca, vilket tålamod du har med dina hundar. Bra jobbat!
Kram till dig och hundarna.

Rebecca

1 augusti 2011 21:43

Jadu, knas Vicke! Tack mormor! Kram och hälsa Gunnar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards