Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Vi kör på!

Av Rebecca - 31 augusti 2011 10:02

På hundfronten händer det väl inte så mycket. Vi träffade Hella och Mandie i söndags för lite träning, inget bus alls, utan vi använde varandra som störningar. Vi gjorde lite övningar såsom att behålla kontakten med matte medans den andra cirklade runt. Passera varandra med hundarna närmst, vilket gick superbra. Båda tjejerna höll finfin kontakt med sin matte. Sedan blev det lite fotgående, vilket också gick super. Vi avslutade med lite apportering av tennisboll för Flinga,  med Mandie och Hella som störning. De kampade och hade sig ca 4 m ifrån där jag kastade bollen, men min duktiga FlingFlonga brydde sig inte ett dugg om dem. Hon sprang ut och hämtade bollen och kom tillbaka med den. Duktig tjej!


Annars jobbar vi vidare med fotgående, nu sätter hon sig när jag stannar, vi har även börjat svänga lite. Vänstersvängarna är superfina, i högersvängarna kommer hon lite långt ifrån så där använder jag klickern och går bara något steg i tagen åt höger och klickar för rätt position. Funkar superbra och det blir bättre för varje dag. Hon har även börjat rätta sig om hon sätter sig lite snett (påpekade Hella för mig) och det är ju jättebra!


Apporteringen funkar också bra, hon har bra fart ut och in! Hållandet av apportbocken är inte riiiktigt lika klockrent som själva apporteringen, hon griper den liiite tveksamt ibland så där har jag backat lite för att jobba upp ett lite mer stadigt gripande med hjälp av shejping.


Inkallning har vi börjat med nu också (för tävling då..) och det går superbra. Jag sätter henne, går iväg några meter, kallar in med kommandot "Flinga, hit" och hon kommer som ett skott. Visar henne rätt med godis i vänsterhanden och hon sätter sig klockrent! Inte en tillstymmelse till snett sättande än så länge.


   Flinga och jag på Sätra äng! Är hon inte söt, den lilla gullungen   .



 
 
Ingen bild

Sofia & tjejerna

31 augusti 2011 16:41

Härligt det låter med hundträning! Duktiga ni är!
Har haft en motivationsdipp under sommaren men nu börjar lusten smyga sig tillbaka så Doris och jag tränar på när tillfälle bjuds :)
Lycka får vänta tills hon inte har ont, men hon är såå sugen! Hon dansar (nåja, så gott det går <3) in i position och verkligen ber om att få träna, sötskruttan! Så ett uppehåll har gjort gott för motivationen!

Rebecca

31 augusti 2011 22:29

Håller tummarna att Lycka blir frisk nu! Ibland är det lite vila som behövs, sen är man på igen.. bevisligen ;). Kul att ni är på g!!

 
Alexandra

Alexandra

31 augusti 2011 23:04

Va duktiga ni är!

Jättefin bild på er också, Liam-öron! :D

http://alexandrajansson.n.nu

Rebecca

1 september 2011 07:15

Tack snälla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards