Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Kvällsprommis med lite viltmöte

Av Rebecca - 23 augusti 2011 22:19

Nu på kvällen var Anton och jag ute med hundarna, på väg tillbaka till bilen stötte vi på några rådjur. Jag såg dem som skuggor längre fram på ängen och kallade in henne, hon kom genast men stannade några meter ifrån mig och kollade på dem, jag kallade in igen och var lite rolig som i vifta med kampis och tjoa lite. Hon kom och fick julafton big time! Duktig tjej. Jag var inte säker på vad hon skulle göra första gången hon mötte vilt, men det gick ju bra. Harar går förmodligen inte lika bra, men vi lär märka!


Förresten så var icke inlindade halmbalar rätt läskigt i skymningsljus, hon gick och gruffade när hon såg dem på långt håll och tyckte de var konstigt. Hon gick utan bekymmer fram och undersökte det läskiga så det var bra!

 
 
Ninni

Ninni

23 augusti 2011 22:50

Så skönt att kunna kalla in hunden trots att det dyker upp vilt! Jag vet att min unga går att kalla in om det dyker upp hjortar, men mindre djur än så är jag tveksam till...

Du hade förövrigt en papillon som jag och min mor skulle kunna få kika lite på? :D Om du använder msn får du gärna adda mig så kan vi ju prata lite om det osv. ninni.osterholm [at] hotmail.com är min adress.

http://salukitrix.wordpress.com

 
Ingen bild

Maria

24 augusti 2011 06:40

Vänta bara tills ni möter en ekorre ......Då ser till och med "Tant Sassa" ut som en unghund när hon kastar sig iväg in i skogen. All kontakt som bort blåst :) Kram Maria

Rebecca

24 augusti 2011 07:06

Hahaha, vilken syn ;). Men förmodligen är matte inte så kul vid åsyn av hare eller ekorre. Kram

 
Helena

Helena

24 augusti 2011 16:04

Vad härligt att mötet med vilt gick bra! Vi har inte lyckats träffa på verken harar eller rådjur ännu och känner att vi kanske borde det innan lilla fröken blir så stor! :P
Vi får ta och ses snart, vi är lediga på fredag och söndag om ni har tid.
Kramar från Helena och Mandie!!

http://www.hellas.mono.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards