Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Ugnsbakad lax med pestotäcke

Av Rebecca - 14 augusti 2011 11:55

Japp här kommer recept, och som sagt, peston MÅSTE göras själv. Köpepesto är inte gott.


Hemgjord Pesto


ingredienser:


50 g pinjenötter

2 krukor basilika

100 g parmesanost

2 dl olivolja

1 vitlöksklyfta

salt


Gör såhär:


*Rosta pinjenötterna i en stekpanna lägg dessa sedan i ett kärl som är lämpligt att mixa i

*Repa och skölj basilika, torka och lägg sedan med pinjenötterna

*Häll i en del av olivoljan, mixa sedan med mixerstav

*Riv parmesanosten och häll tillsammans med resten av olivoljan i kärlet, mixa lite till.

*Pressa i vitlöksklyftan och mixa hastigt, jag anser att smaken blir lite besk om man mixar för länge.

*Smaka av med salt


Laxen till 5 pers:


Börja med att sätta ugnen på 175 grader varmluft.


Ingredienser :

1000 g lax.

Färdig pesto

Smör till formen


Gör såhär:


Lägg i laxen i en ugnssäker (smord) form och lägg basilikan över så den täcker. Baka sedan i ca 15-20 min.


      (lite bubbel till då..)


Detta är såå gott och jag är inte så förtjust i fisk.



 
 
Ingen bild

moster Rosie

14 augusti 2011 14:30

Mumma. JAg gjorde egen pesto när vi kom hem från sth. Den blev faaaaa.....inte billig att göra själv. Bara nötterna kostade en förmögenhet, men ack så gott, Kramis

Rebecca

14 augusti 2011 14:49

Odlar man egen basilika är det inte så farligt ju! Kanske lite dyr, men grymmegod! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards