Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

"Träning" igen.

Av Rebecca - 12 augusti 2011 09:33

Morgon"träningen" avklarad med lite bad som avslutning. Hon sköter sig exemplariskt. 15-20 sek fokus och sen lek, funkar bra. Idag blev det lite fotgående och sitt/litt/stå, även "komma- när- matte -ropar- trots- störning- träning", superbra! Igår ville hon busa med en joggare som dök upp från ingenstans, men efter två språng mot honom ropade jag och då kom hon som ett skott! Idag var det änderna som var kul, men hon kom direkt jag bad henne. Världens duktigaste!


Hon har även blivit glad i vatten, hon kastar sig i efter pinnarna! Sötaste tjejen. Nu ligger hon under bordet och skalperar sitt lejon, det är ju jättekul ju!  

 
 
Frida

Frida

12 augusti 2011 22:51

Va roligt att hitta hit! Som du säkert förstått så är ju eran lilla Flinga min favvo i kullen ;) Tur för er att Gisela visiteraade mig innan jag for därifrån....För den där lilla godingen hade jag utan tvekan kunnat sno med mig! Söt som spunnet socker är hon ju!
Här kikar jag in igen, det ska bli roligt att följa er!
Lycka till med lilla grynet <3
Hälsningar Frida & alla vilda vovvs

http://www.deveritas.se

Rebecca

13 augusti 2011 07:37

Jamen jag följer ju din blogg, Frida! Någon gång måste man ju kommentera, såsom Gisela lovordat dig. Hon är fantastiskt söt denna dam, och så trevlig! Tack snälla!

 
Ingen bild

Jonna & Zolo

13 augusti 2011 00:26

Hejhej!

Tack för de snälla orden på vår sida :)

Ja det är en arrak väst, den äldre modellen. Tycker den är sådär.. Bra med många fickor men framfickorna är lite för stora/sticker ut/blir för bylsiga och kan påverka positionen. Ryggfickan gick sömmen upp ganska tidigt.. Snart dags att köpa ny :) Ni får komma till Gbg emellanåt och träna då ;)

Hälsningar Jonna & zolo

Rebecca

13 augusti 2011 07:36

Jamen, Götet nästa helt enkelt ;). Suck, finns inga vettiga västar. Inte som sitter bra på en sån liten en som jag, får sy en egen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards