Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg under juni 2011

Av Rebecca - 13 juni 2011 22:06

Promenad på ett nytt ställe för lilla Flinga ikväll. Hon blir buren största delen men får såklart gå och snusa också! Hon är så söt, den lilla snuttan och så vacker   . Vi fortsätter jobba med ögonkontakten och hon har stenkoll nu, vet precis vad jag vill! Så duktig tjej.


Flinga på promenad!

       

Såå vackert huvud!!

     Hihi, pappa och fröken fräken! Han är lite såld på henne han också.


 


Nej jag vet, inte så snygg outfit. Men hundfolk är väl inte direkt kända för sin modemedvetenhet, iaf inte när det gäller sina egna kläder...   


Av Rebecca - 13 juni 2011 10:56

Flinga väger nästan 1 kg mer än sin bror Fabian. Hon väger 8,6 kg!! Tokmaja.

Av Rebecca - 12 juni 2011 22:11

Inatt har vi sovit ganska bra faktiskt! Duktiga tjejen.


Vi har varit på Bromma Zoo och köpt lite nya goda tuggben och självklart några nya leksaker...får passa på nu när hon är så liten att hon inte kan tugga sönder dem. Hon är så duktig, stencool och bara lullar omkring och undersöker världen!

När vi kom hem sov hon som en liten gris, hihi. Sötmajan.


Nu på kvällen har vi varit på "promenad", vi går en bit och sen bär jag henne en längre bit, och när hon försöker bita mig i huvudet och håret får hon gå en liten bit igen. Vi var i skogen för första gången och hon var helt fascinerad, bara luktade och sprang omkring för att undersöka den nya världen. Coolaste tjejen!


Måste bara visa en bild när hon försöker äta på Vickes svans, haha. Det ser så kul ut, och han är duktig och säger ifrån! Men hon ligger där med munnen full av vita hår..galenpanna!

       


Världens sötaste!!


Dessutom funderar jag på varför människors hundvett försvinner i samband med att de ser en valp. Inget "får jag klappa" här inte... de bara slänger sig fram mot  henne och man får fräsa ifrån och fösa undan valpen. Visst att de ska få hälsa på olika människor...men inte ALLA.


Av Rebecca - 11 juni 2011 22:20

Åhh, vilket väder vi haft idag! Fröken Flinga vaknade vid fyra en sväng, sedan vid 6 och då gick vi upp. Hon var tokbusig ända fram tills att solen gassade på riktigt och då var det sovdags. Sedan har hon sovit ganska mycket idag och nu på kvällen drog buset igång igen och höll på ända tills strax efter 21.00 Nu sover hon sött och vi får se hur länge hon gör det   


Vi hade tänkt åka till kennelmamma Gisela och sen till hästarna men så blev det inte. Vi vände på Rotebroleden efter att besöket hos Gisela blivit inställt, vi orkade helt enkelt inte ner till hästarna idag. Får bli en annan dag...går inte direkt någon nöd på de små (stora) liven.


I vilket fall så var vi på Sätra äng och badade och busade lite. Här kommer lite bilder.


         

Söta Flinga! Hon tyckte det var skönt att svalka sig, får se om hon blir lika badtokig som sin pappa   .

Av Rebecca - 11 juni 2011 06:33

        (Den här bilden tycker jag bara visar hur oerhört fokuserad galningen är. Pappa skakade en filt och *smack* så satt tokFlingan i filten, haha) 


Nu har Flinga och Kisen träffats! Det gick bra, Flinga stod med tassarna på Kisens rygg, Flinga försökte äta på Kisens svans och hänga i hans öron. Flinga jagade Kisen och hade skitkul! Flinga nöjd helt enkelt. Sedan träffade hon även Antons lillasyster Josefine. Däremot kommer hon på inkallning och kan tydligen sitt (Jossan sa sitt till henne och Flinga sätter sig ner, lite förvånad blev jag, trodde inte det var befäst).


Nu är hon en riktig ligist, hon är vild som en jag vet inte vad. Förhoppningsvis kan vi kanalisera energin sen så hon kan lägga den på arbete i framtiden. Knasobert Flinga.

Av Rebecca - 10 juni 2011 22:42

   Det blev marängbak!


Modifierade ett recept som skulle passa mina bakbehov.


Det följer som så:

Ingredienser:

5 äggvitor

3,5 dl socker

några droppar citron

2 tsk vaniljsocker


Gör marängerna såhär:

Blanda citron, äggvitor och socker i en bunke. Vispa sedan marängsmeten över vattenbad tills den når temperaturen 55-60 grader. 

När rätt temp är nådd, vispa marängsmeten med elvisp tills det blir fast och blank maräng av det hela. Bunken ska man kunna hålla upp och ner utan att marängen ändrar form, då är den klar. Klicka sedan ut marängen på en plåt täckt med bakplåtspapper, klickandet görs förslagsvis med två skedar. Baka sedan ca. 55 min i ugnen, 130 grader varmluft.



De blev faktiskt väldigt goda och väldigt beroendeframkallande! Åt bestämt ganska många, haha.

Av Rebecca - 10 juni 2011 11:12

Nattens natt var inte en så rolig natt, typ. Damen lilla vaknade och behövde använda damrummet (gräsmattan...) flertalet gånger, både för 1an och 2an. Avmaskade igår och fick en rätt...lös... reaktion. Så det blev ett himla rännande med trött matte som följd, särskilt när valpen för varje kissobajs paus blir liiite piggare för varje gång. Vid 4 så gick vi ut sista gången och då tyckte hon INTE att vi skulle sova sen. Men jo, sa jag, och efter typ 15-20 min somnade hon. Sedan sov hon till halv 7, när mamma vaknade fick hon vara valpvakt och jag gick och tog en tupplur.


Hon är helt vild denna damen, hon släpar ju ut det mesta som ligger på golvet i tvättstugan, typ handdukar och badrumsmattor och kommer farandes med det. Jag försöker utnyttja det till framtida apportering och berömmer och ger godis när hon kommer till mig med hennes fynd. Nu har hon fått ett myyycket gott ben och låter därmed mattfransarna och mina tofflor vara ett litet tag.


Själv funderar jag på om jag ska baka lite maränger, har massa äggvitor i kylen.

Av Rebecca - 9 juni 2011 22:10

Idag följde Flinga med mig, mamma och Vicke ut på en promenad nere vid ängen vid vattnet. Vi tog bilen dit så det inte skulle bli så långt då Vicke varit lite påverkad av värmen, men när vi parkerar så inser vi att det är en jätte "grillfest" nere vid stranden med typ 70 pers, blandat vuxna och barn. Försök gå med världens sötaste fröken Flinga genom det folkhavet utan att alla utbrister "ååååååååh" eller "får vi klaaaappaaaaa". Vi fick en hel del miljöträning och en massa barn som skulle hälsa (vilket jag tycker är finfint då det är viktigt för mig att hon funkar med barn, men jag har ju som inga att träna på knappt) och Flingson ställer sig i knät på barnen och pussar friskt på de små liven! Hon är helt fantastisk i psyket denna tjejen, alltså. Jag slutar aldrig att förvånas. Däremot så tillåter jag inte att de hälsar utan att jag okejar, eller att de kastar sig på och klappar så att hon blir trängd, utan jag reglerar ordentligt. Och hon hälsar ju naturligtvis inte på alla, men ett par stycken varje "promenad" blir det nog. Bra tycker jag! Men det är lika viktigt att lära att man kan gå fint förbi utan att behöva hälsa på alla.


Och naturligtvis så gick hon inte hela rundan, jag bar henne största delen, men hon gick i koppel och snusade runt stundtals. Någon busvända blev det ju såklart också.


Nu ska vi sova!  Natti natti.  

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards