Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Rebecca - 7 juni 2011 22:19

Idag åkte jag och kusin Nathalie till Sätra äng för lite miljöträning av vovva! Vi slog oss ned på en filt och kollade på folk. Hon är stencool med allt hittills, men det lustiga var när det kommer 25 st skräniga tonåringar som ska köra någon form av utomhuslek och tjoar och gapar för fulla muggar. Hon satt och studerade och undrade vad i hela fridens namn de höll på med. När de äntligen gick var vi supernöjda, men... friden varade inte länge utan de kom tillbaka efter ca 20 min, med gitarren, fotbollar och fanohansmoster. Det gick iaf superbra, hon somnade mitt i tumultet och fick lite lunch när hon vaknade! Duktig tjej.


Sedan gick vi till pizzerian för att beställa lite mat och då charmade hon såklart alla hon träffade...vad är det med folk så fort de ser världens sötaste Flinga liksom?? Hon går väl att stå emot...INTE. I vilket fall så har hon sovit måånga timmar nu på eftermiddagen, varit vaken 15-20 och röjt som sjutton och sen sovit igen. Nu har hon precis fått lite gottig välling och därmed blir det sovdags.


Vicke var såklart också med och spanade läget, han är ju alltid lös och gick därmed omkring och snusade utan några krav i världen. (nåväl, några krav finns väl, typ gå inte fram till folk som picknickar, vilket han förvisso inte gjorde).


Med Flinga så har jag idag fortsatt med klickern, ögonkontakt och sitt var på dagens agenda! Bästaste FLinga. Nu vet hon vad hon heter och kommer som ett skott när jag ropar, till och med när jag visslar på Vicke haha. Sötaste flingson.


(Påminn mig om att jag ska lägga upp receptet på efterrätten jag gjorde idag. Vaniljpannacotta med rabarberkompott, såå gott!)


  


Hihi, hon är så söt när hon skuttar i kopplet!


  (ber om ursäkt för mitt ben där, förstör lite av bilden tycker jag)


 

Vackraste Vickon!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards