Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Rebecca - 14 juni 2011 20:10

Idag åt vi hemgjorda hamburgare till middag och Flinga och Vicke fick slicka ur skålen (inga konstiga kryddor eller sånt i, i detta skede så no worries), varav Flinga 9,5 v står med huvudet nere i skålen och morrar och varnar Vicke, 7 år och tydligt säger åt honom att inte komma nära. Vilket gullefjun va  , blev lite förvånad faktiskt.


Hon får mest vara på tomten dagtid också tar jag med henne ut en sväng för lite miljöträning kvällstid, det funkar bra! Idag var vi en sväng till Mörby Centrum då min bror hyrde en film. Vi gick en liten sväng runt och nosade och kollade på bilarna (mopeder är lite läskiga..låter skumt), sedan åkte vi hemåt och blev avsläppta en bit från huset. Gick en liten sväng till mao och hon är så duktig   så!


Imorse var hon på riktigt bushumör och skulle döda leksakskorgen, haha. Filmade det, ska se om jag får upp den från le mobiltelefon och hit...jag är väldigt oteknisk så vi får se.

Av Rebecca - 14 juni 2011 10:42

Igår skulle Oscar (min bror) fira en kompis som fyller år! De firade förvisso lite tidigt men jaja. Han hade fått i uppgift att göra tårta och vi gjorde en Pavlova med lemoncurd, vispgrädde och färska jordgubbar. Den såg sjukt god ut! Jag hade en liten maräng kvar sedan jag bakade för ett tag sedan så jag gjorde en minitårta och det var grymt gott! Såhär såg den ut, fotad med mobilkameran så ingen mobbing tack   .



Konstigt nog ser den inte så välsmakande ut när den är fotad med mobilkamera. Attans då. Jaja, väldigt god lemoncurd iaf!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards