Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg under juni 2011

Av Rebecca - 1 juni 2011 21:28

Idag var jag en sväng till Bromma Zoo för att lämna tillbaka ett läderhalsband. När jag kliver ur bilen ser jag hur en stackars Amstaff-aktig hund sitter i bilen bredvid. Det är 20 grader varmt, bilen står i gassande solsken med 2 cm nervevade rutor. Jag blir redigt förbannad, men går in och handlar 10-15 min och går sedan ut igen. Hundstackarn sitter kvar och hässjar för glatta livet. Då åker djävulshornen fram och jag stövlar tillbaka in i djuraffären och hugger tag i en expedit och säger argt "Det sitter en stackars hund inlåst i en bil, den har suttit där rätt längre, ni kanske kan lösa problemet." också stövlar jag ut igen. Väl i bilen tittar jag på hunden, hittar en gammal handlingslapp och en penna och författar följande meddelande:


"Det är stekhett ute och din hund sitter i bilen utan skugga. Hundar dör lättare än man tror av värmeslag." och klämmer fast den på rutan. Önskar jag hade skrivit något mer olämpligt...


kanske något i stil med:


"Du din dumme f*n som lämnar hunden i stekheta bilen. Gör både dig och mig och hunden en tjänst och omplacera den stackaren. Du borde inte ha hund ditt nedrans stolpskott."


Borde kanske gett henom en sådan här:


VarmtIbilen


Förövrigt så kom jag hem från Bromma Zoo med en tennisboll i snöre, ett gäng ben och ett nytt halsband! På lördag kommer hon   

Av Rebecca - 1 juni 2011 18:54

Flinga är en liten Rottweiler tjej som på fredag fyller 8 v. Detta innebär att det på lördag kommer en liten Flinga hem till oss!   


Denna tjej är det mest fantastiska man kan tänka sig!! Såå fin och underbar på alla sätt och vis (kanske tar tillbaka det om en vecka    )


Hade med mig kameran när valparna var ca. 5  v och här kommer två bilder sedan det tillfället


 

Ja, som sagt världens sötaste lilla Rottistjej!!! Im in love


 

Trött liten Puppi!! Finns det något sötare?? Man får passa på med kameran när de sover haha, är de vakna går det undan!

Av Rebecca - 1 juni 2011 17:57

   I mitt absolut första inlägg tänkte jag börja med att presentera min hund Vicke!


Han heter egentligen Sjöfjärilens Viljan och är av rasen Papillon, vilket betyder fjäril på franska (uttalas Papijjon). Vicke är en speciell gammal man som gör vad som helst för en godbit. Eller, den behöver inte ens vara god, det räcker med att det eventuellt är ätbart.


Vicke tränar jag lite lydnad och trix med, agility körde vi lite när han var ung men mitt ointresse och hans ryggproblem satte käppar i hjulet.


Här kommer en bild på herren och hans mumsiga tuggben!


 


  



  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards