Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Rebecca - 19 juni 2011 21:46

Flinga, jag och Vicke var med Anton ner till båten (han skulle ösa ur den då den läcker lite..) och miljötränade lite. Hon brydde sig inte ett smack om hal träbrygga, betongbrygga eller gnekande båtar, hon gick bara rakt upp på bryggan och brydde sig inte ett smack. Än så länge har hon inte brytt sig om något underlag jag utsatt henne för. Coola Flinga. Får se hur det går när hon ska gå på galler...! Hon försökte såklart äta något snusk, men då ropade jag på henne så kom hon glatt springandes med snusket i munnen, haha. Sötmaja.


Vicke har strejkat att gå ut på hela dagen, regnar det ute så totalt vägrar han att gå ut. Då vill han ligga inne i värmen och njuta av att inte behöva traska ute i det dåliga vädret. Imorse så försökte jag få med honom ut, vilket innebar att han vägrade gå från uppfarten... och i och med att detta är en bortskämd herre så vände hans matte hem igen och tänkte att "jaja, vill han inte så slipper han väl...".


Men som sagt så lyckades jag lura med honom nu på kvällskvisten och då var han rätt glad, för det regnade inte när vi åkte. Men självklart så började det ösa ner när vi varit ute ett tag.


Imorse gick jag och Flinga en liten pyttesväng runt en skola här där jag bor, självklart går hon inte hela vägen men i och med att det är så kort sträcka så går hon största delen själv. Men hon är så fantastisk!!!! Ååhh, jag kan inte säga det nog många gånger tror jag   



Av Rebecca - 19 juni 2011 10:13

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera.. men nu har jag fått tummen ur!


I fredags var Flingon, Vicke, jag och mamma nere i stallet och tänkte flugspraya lite på odjuren och mata dessa med morötter. Vi kunde ju inte valt en sämre dag. Spraya flygspray i ösregn...inte det smartaste kanske, kan man lika gärna vaska supershielden, haha. I vilket fall så tyckte Flinga det var superspännande med stallet och hästarna. Särskilt hästbajset var väldigt lockande... tyvärr. Men hon är cool, det enda som var lite halvläskigt var den högt brummande traktorn, men det släppte snabbt!


Efter stallbesöket hälsade vi på Gisela och herr Fabian. Han är så sööt och superfin, den lilla gullegubben. Han och Flinga busade hej vilt i form av att hänga sig över syrran/brorsan, brottas och morra och skälla som tokar.. kul lek. Det var jättekul att se honom igen, insåg hur stor min tjej är, hennes tassar var väl 1 cm bredare än hans och hon väger rätt mycket mer.


Igår var jag själv hemma med Vicke och Flinga så hon fick således följa med ut på en morgonprommis. Hon tycker det är såå kul att komma ut! Sedan var jag och Flinga ute och "gick" igårkväll vid ca. halv 9. Vi tränar mycket på kontakten när vi är ute, dessutom belönar jag friskt när hon går på vänstersidan och tar kontakt. Detta är tänkt att i längden leda till en finfin linförighet och superbt fotgående   . Det funkar faktiskt hur bra som helst, hon går på vänstersidan med bibehållen ögonkontakt så jag antar att jag gör något rätt!


Jag är väldigt positiv i min träning och tränar belöningsbaserat, däremot så tränar ju inte Flinga och jag i den bemärkelsen som det betyder för mig. Jag belönar önskvärda beteenden och det leder ju till att dessa beteenden förstärks och tenderar att komma tillbaka. Detta funkar för mig då jag är en mjuk människa som aldrig skulle kunna slita och dra i mina djur. Självklart ska man få korrigera om det behövs, men jag skulle aldrig ta tag i mina hundar om det verkligen inte behövdes. Barbro Börjesson kallar det väl "velourdressyr", men jag är väl en sån som hellre matar med köttbullar än rycker i dem   .


   

Hon har ett jädra bakställ min lilla sötknopp   


 

    


    

       


             

Japp, här kom det mååånga bilder   . Hon är så otroligt vacker! Även Vickon fick vara med på ett hörn! Min sötboll.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards