Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Rebecca - 24 september 2011 20:51

Japp, det är officiellt. Det är som Flinga min optimala hund ska vara. Hur galet är inte det, att jag hittade henne på första försöket?! Hon är fantastisk.


Idag har vi tränat mer på snabba lägganden och fortsatt träna på ställande under gång. Båda går framåt, ställandet tar stora kliv framåt, faktiskt. Vilket är jättekul! Var och tränade lite linförighet nere på gräsplätten tidigare idag och det gick bra, hon är så duktig :).


Jag höll även på att sätta kaffet i halsen (inte för att jag drack kaffe...) när jag insåg att vi har besöksrekord idag. 41 personer! Wow... intressant. Undra varför alla dessa människor har besökt Flinga och mig idag?! Kul iaf :). Jag är riktigt nyfiken på vilka ni är som läser, inte för att jag kommer få reda på det, men ändå!


Nu blir det filmdags! Skön lördagkväll för mig, hoppas er är lika bra.

Av Rebecca - 24 september 2011 15:54

Gårdagens middag blev (som rubriken avslöjar..) tacopanna! Jag är inte jääätteförtjust i stark tacokrydda, men detta är  verkligen MUMS, trots kryddan. Majsen och löken rundar av den starka spiskumminsmaken lite. Tillbehör fick bli guacamole, salsa, gräddfil och nachos. Men jag lovar, detta är awesome!


Ingredienser tacopanna:

Valfri mängd köttfärs (ca 500 g till fyra personer)

En röd lök

En liten burk majs

1 påse tacokrydda


Gör såhär:

Stek köttfärs, häll i tacokryddan, tillsätt hackad rödlök och majs. Klart! Servera med valfria tillbehör, men guacamole är ett måste.


 

Ingredienser Guacamole (4 pers):

2 mogna avocados

1 lime

1 röd chili

salt

peppar

ev. vitlök


Gör såhär:

Finhacka chilin, och mosa samman med avocadosarna. Dela limen och pressa ur halvorna i moset, tillsätt ev. 1 pressad vitlöksklyfta, smaka av med salt och peppar.


Och ååh, detta är såå gott! Den här guacamolen är så fräsch och underbart god. Den smakar riktigt bra utan vitlök också (märkte jag igår, då jag glömde den), därför skriver jag att det funkar ändå.


 

Denna snabba maträtt är verkligen, verkligen supergod. Går på ett kick och är lätt att variera.

Allmänt · Foto · Mat
Av Rebecca - 24 september 2011 15:35

Idag har jag och min mor varit och kollat på lydnadstävling på "vår" klubb, Solna Sundbybergs BK. Det var väldigt nyttigt för mig att åka dit, då jag har väldigt dåliga tävlingsnerver. Själva momentet "tävling" avdramatiserades big time, då jag helt enkelt insåg att det händer inte så mycket om det går åt pipan. Visst, folk skrattar lite, kanske skäms lite å mina vägnar, men inte värre än så. Och det kändes bra. En hund (labbe), började rulla som en dåre under läggande under gång, en hund flöt omkring 2 m bakom sin matte i linförigheten, en del vägrar ta apporten och andra drar några varv runt planen vid inkallningen. Vi får se om lydnadsträningen fortsätter gå framåt, då lär vi ju komma till start någon gång iaf, nu känns det ju lite bättre faktiskt. Men en sak som jag inte tycker är helt okej, är när matten blir arg på hunden pga. att den inte uför momenten på önskat sätt? Vad är meningen med det, helt ärligt?


I vilket fall så träffade vi Ninni och hennes Saluki Wahidah, som startade sin andra lydnadstävling. När de gick in på planen såg det ut som att det skulle gå superbra! Wahidah såg verkligen taggad och "på" ut. Tyvärr så räckte inte energin så långt, men det såg väldigt bra ut till en början!


    Duktiga tjejer!


Även ett stycke Greyhound (Ninnis kompis hund) fick komma med på kort, en riktigt cool och go' kille:

 


Det var även några Rottisar med, särskilt en imponerade på mig. Kontakten mellan matte och hund var superfin! Hon hade jättehärlig energi och ett riktigt "go" i sig.


  

Betty och Lexi (har jag listat ut via deras blogg, för den adressen lyckades jag såklart sno åt mig.)


Japp, det var allt från den tävlingen det. Tror att jag och Flinga ska börja träna där uppe några dagar i veckan, faktiskt. Men på tisdag ska vi upp till Södertälje igen   .


Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards