Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Rebecca - 16 september 2011 14:51

Som rubriken avslöjar åkte jag och Flongsan iväg för lite träning på Sätra äng. Bra med alla de lukterna som störning, samt att det hela tiden rör sig människor där utan att man behöver ha de 1 m ifrån.


I vilket fall så fortsatte vi med det som sedan ska bli läggande under gång. Hon lägger sig snabbt och rakt. Duktig! Tidigare har jag inte "krävt" att hon ska ligga kvar, utan bara gått något steg och sen belönat. Nu bad jag henne ligga kvar och sedan gick jag iväg några meter, kom tillbaka och satte henne upp. Plättlätt! I princip som läggandet under gång i lkl1, enda skillnaden är att vi inte kommit så långt som att jag rör mig under tiden hon lägger sig, utan jag stannar till kort och hastigt. Hon låg faktiskt inte och kollade sig runt omkring, utan hon var störtfokuserad på mig. Duktig!



Tränade även fotgående, där har hon börjat sacka efter lite, så jag försöker få till positionen ännu lite till med klickern nu. Det verkar funka! Återstår att se HUR bra.


Även lite inkallning hann vi med. Där är hon verkligen superduktig! Sitter kvar när jag ber henne, jag går iväg 10-15 m och kallar in, hon sätter sig superfint även om jag får visa henne med handen hur jag vill att hon ska sätta sig. Har inte minskat den hjälpen än, men jag tror hon fattar hur hon ska göra.


SÅ duktig!

Av Rebecca - 16 september 2011 08:56

Vilken underbart härlig morgonpromenad jag just har haft! Anton och Kisen mötte upp oss vid skogen för en liten tur. Flinga var lös som vanligt, Kisen kopplad. Inga bekymmer med inkallning och så även fast han var med! Hon försökte dra igång honom till lek, men i koppel gick det inget vidare och tur var väl det!Men det var sååå härligt att gå i skogen idag. Riktigt klart och kallt i luften. Jag hade precis lagom med kläder, invigde mössa idag också och det enda som fattades var ett par vantar!


Fin bild va! Riktigt högklassig mobilkamerabild. Med en riktigt dålig mobilkamera också.


På sista tiden har jag inte haft någon som helst blogglust. Men idag kom lite av den tillbaka. På sista tiden har vi inte gjort så mycket. Det är 1,5 v sedan Vicke åkte till hundhimlen. Det är tomt, men det känns bra. Jag har ju ett stycke riktig dåre. Den dåren har förövrigt blivit GRYMT duktig på att koppla av inomhus. Hon kan liksom ligga ner och ta det lugnt, även fast vi inte aktiverat henne helt nyligen. Det var omöjligt förut. För henne gick det inte att ligga ner utan att göra någonting, och att göra någonting brukade vara att tugga sönder mattan eller så. Men hon håller på att bli stor ju! Hoppas att det är det iaf... så hon inte har någon infektion i kroppen. Men det tvivlar jag STARKT på med tanke på hur galet pigg hon är när vi är var som helst utom hemma. Hon är såklart pigg hemma också, hon kan bara chilla lite mer. Betydligt mer.



Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards