Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Rebecca - 19 september 2011 20:00

Gick ner till en gräsplätt 5 min härifrån för att träna lite med Flingsan. Mamma filmade med mobilen så jag fick titta lite, försöker lägga upp den på youtube, men det går sisådär.


Inkallning: Gick superbra! Hög och bra fart in, bra ingångar även om det fortfarande krävs lite hjälp. Nöjd!


Fritt följ: För det mesta bra position, men hon glider ut i sidled lite. Ska börja med lite klossträning tror jag, för att få det superbra. Hon är jätteduktig, tycker jag. Fin kontakt och bra med energi.


Liten update. Kanske mest för min egen skull, kommer nog vara kul att gå tillbaka till det här om ett år och läsa vad vi gjorde. Men hon är ju så duktig! Och hon är så mycket roligare att träna med ute än hemma. Gräsplätten vi var på idag har hon aldrig snusat på, och ändå 100% fokus. Det kom folk som sprang och cyklade förbi. Hon brydde sig inte alls, bara totalt fokus på mig. Så duktig!



Av Rebecca - 19 september 2011 10:33

Regnet tok-öser ner, verkligen vräker. Det är höst. Löven börjar anta en gulaktig färg, och det gröna försvinner. Sakta sakta. Härligt! Säger jag. Även om min vovva inte kommer få gå några morgonpromenader i skogen de dagar jag ska till skolan. Matte är mörkrädd. Så att gå där själv, i mörkret, är totalt uteslutet. Tills hon blir lite större och ser skräckinjagande ut. Nu kanske hon pussar ihjäl en eventuell förövare. Tar "rottisgrepper" och kväver henom med sina pussar. Haha.


I vilket fall så blev det Mandiebus igår, var längesen sist. Flinga har ju varit lite halt och så. Men nu bra ett tag. Och idag halt igen. Stackars. Märkte ingenting igår efter buset eller kvällsprommisen. Men det värmer ur, så jag hoppas att det är en sträckning.


Några bilder blev det ju såklart:


               


(Ser ut som ett lapptäcke. Fast med mellanrum) Finaste tjejerna! De har så kul ihop. Hella var störning när vi tränade lite inkallning också. Det gick bra! Fin inkallning andra försöket, första var det lite dålig fart. Duktig Flinga!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards