Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Rebecca - 20 september 2011 21:00

Nyss hemkommen från träning ute på Södertälje BK med Mandies uppfödare GoSolid ! Riktigt givande träning med många bra tips. Känns såå skönt att få bekräftelse på att jag är på rätt spår med Flinga, och att jag har varit på rätt spår ett bra tag. Jag är så glad!! Tack snälla Tony och Lena för jättebra träningshjälp.


En stor polett har trillat ner och jag känner mig supertaggad på att fortsätta såhär! Så roligt. Ska åka nästa tisdag igen, faktiskt. Såå himla himla himla kul.


Dåren skötte sig superbra verkligen. Hon är helt fantastisk! Har ett sånt jäkla driv i sig, jag måste bara lyckas plocka fram det ännu mer. På sista tiden har jag väl lite insett edt själv, men idag blev det supertydligt när jag fick se de träna med sina hundar. Jag testade lite tips Tony gav mig och vips så hade jag en ferarri-Flinga i kopplet, och jäääklar vad bra det kändes! Så duktig.

Av Rebecca - 20 september 2011 09:41

Jag har lagt upp ett filmklipp när jag och Flinga tränar inkallning. Det ligger på Facebook, youtube är för avancerat för mig   .  Här hittar ni den! Flinga i ett nötskal verkligen. Tycker den inkallningen var rätt bra. Bra fart och bra position, även om hon inte har koll på sin kropp och därför typ sladdar som en galning vid ingången, haha.


Nu har vi varit på en promenad i skogen! Kul tyckte dåren och sprang omkring som en galning. Hon är väldigt galen den här tösen. Men nu sover hon, och lika bra är väl det. I eftermiddag ska jag, Hella och tjejerna iväg till Södertälje för lite hundträning. Det ska bli kul!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards