Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Rebecca - 21 september 2011 19:04

30 min promenad på Sätra äng imorse, hon är ju såå duktig på att vara lös denna lilla dam. Ännu så länge kommer hon som ett skott bara jag visslar lite lätt... går bara och väntar på att hon ska bli döv. Och hoppas på att hon inte blir döv i någon allvarlig situation. Men det känns som dumt att ha henne kopplat "just in case" att hon blir lomhörd. Det var iaf en superskön promenad, hon är så härlig att vara ute och gå med. Denna dam kan verkligen få den mest sura person att bli glad, med sin härliga personlighet. Finaste Flongflongan.


Vid kvart i 12 åkte jag till skolan, så innan det blev det en liten prommis innan pappa kom hem för att vara hundvakt. Så skönt att han kan hoppa in ibland om det behövs!


Nu på kvällskvisten har vi varit och tränat lite nere vid Skogsviks båtklubb. Gick bra! Hon var på tårna och supertaggad. Fria följet funkade bra, det går bättre och bättre. Men är hon otaggad är det riktigt dåligt, så hennes sinnesstämning är nyckeln (nähä..) till fint fritt följ. Gud så fånigt det lät, men det är faktiskt väldigt sant. Det märks väldigt stor skillnad. Jobbade lite med inkallning också, och dessa är verkligen såååååå bra!! Så jäkla duktig där. Mattes älsklingstjej. Nu gnager vi lite märgben och matte dricker Oboy.


Och vet ni... Ni vet de dära byxorna jag tjatat om (Fjällräven Tundra...). De är äntligen MINA! Jag tog på stora spenderbyxorna igår och gjorde slag i saken. När man är ute mycket mååste man ha vettiga kläder, säger min mor. Och jag är så glad över mitt köp, för dessa är helt fantastiskt sköna. Lätta och smidiga. Jag är kär! Nu är det bara ett inköp i form av träningsväst... funderar på att vänta tills Stora Stockholm och se om det finns några där. Är ju himla massa utställare där. Funderar iaf antingen på Bende eller den från DogTech, fast i svart-svart. Hmm, får fundera på. De känns däremot ganska likadana.


Och såhääär söt var lilla fröken imorse!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards