Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Och det är såhär det ska va'!

Av Rebecca - 24 september 2011 20:51

Japp, det är officiellt. Det är som Flinga min optimala hund ska vara. Hur galet är inte det, att jag hittade henne på första försöket?! Hon är fantastisk.


Idag har vi tränat mer på snabba lägganden och fortsatt träna på ställande under gång. Båda går framåt, ställandet tar stora kliv framåt, faktiskt. Vilket är jättekul! Var och tränade lite linförighet nere på gräsplätten tidigare idag och det gick bra, hon är så duktig :).


Jag höll även på att sätta kaffet i halsen (inte för att jag drack kaffe...) när jag insåg att vi har besöksrekord idag. 41 personer! Wow... intressant. Undra varför alla dessa människor har besökt Flinga och mig idag?! Kul iaf :). Jag är riktigt nyfiken på vilka ni är som läser, inte för att jag kommer få reda på det, men ändå!


Nu blir det filmdags! Skön lördagkväll för mig, hoppas er är lika bra.

 
 
Alexandra

Alexandra

24 september 2011 22:11

Hon verkar vara helt fantastiskt med! :) NI ÄR GRYMMA!

http://alexandrajansson.webblogg.se

Rebecca

25 september 2011 07:29

Tack! Ni med :) :D

 
Eva-Lotta

Eva-Lotta

25 september 2011 08:42

Hej!
Vad glad jag blev när jag såg det du skrivit i vår gästbok :-) Jag tror nämligen inte att någon läser i min blogg och funderar på att lägga ned den titt som tätt. Nu har jag också fått ännu en blogg att titta in i, vi har samma intressen som det ser ut, hundar och fotografering :-)

Lycka till med lilla Flinga och man vet aldrig, vi kanske träffar på varandra en vacker dag på någon tävling :-)

Hälsningar
Eva-Lotta

http://web.comhem.se/~u11400412

 
Karin

Karin

25 september 2011 10:06

Hej!
Jag är en av dem som läser din blogg och jag tycker det är oerhört roligt att följa er i er träning! Vi kanske t.om kan träna lite tillsammans någon gång?

Om du ska hämta Nordic på tisdag så ses vi säkert i butiken.

Ha det gott! Karin

http://frankiegreyghost.wordpress.com

Rebecca

25 september 2011 14:32

Hej, vad roligt att höra! Vi tränar gärna :). Bara o höra av dig (skrev på din blogg också).

 
Jonna

Jonna

25 september 2011 21:19

Fin läsning om fin flinga :) Precis så känner jag för Zolo!! Tänk att man kan älska en hund så! :)

http://Zolo.dinstudio.com

Rebecca

25 september 2011 21:33

Jaa, det är verkligen helt galet. Kan man verkligen älska sina barn mer sen liksom?!

 
Emelie

Emelie

2 oktober 2011 09:33

KUL att se hur bra det går för er och finfina Vetodottern =) Ser mkt drag från pappa i henne. Klart man älskar sin hund no matter what, det är något fler borde tänka på, och de blir till stor del vad man gör dem till! Soliga hälsningar från Vara =)

http://www.rottweilersweden.com

Rebecca

2 oktober 2011 10:29

Jaa, så är det faktiskt! Nejmen hon är allt jag drömt om och lite till! Så himla härlig tjej :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards