Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

NU gör du som jag SÄGER!

Av Rebecca - 24 september 2011 15:35

Idag har jag och min mor varit och kollat på lydnadstävling på "vår" klubb, Solna Sundbybergs BK. Det var väldigt nyttigt för mig att åka dit, då jag har väldigt dåliga tävlingsnerver. Själva momentet "tävling" avdramatiserades big time, då jag helt enkelt insåg att det händer inte så mycket om det går åt pipan. Visst, folk skrattar lite, kanske skäms lite å mina vägnar, men inte värre än så. Och det kändes bra. En hund (labbe), började rulla som en dåre under läggande under gång, en hund flöt omkring 2 m bakom sin matte i linförigheten, en del vägrar ta apporten och andra drar några varv runt planen vid inkallningen. Vi får se om lydnadsträningen fortsätter gå framåt, då lär vi ju komma till start någon gång iaf, nu känns det ju lite bättre faktiskt. Men en sak som jag inte tycker är helt okej, är när matten blir arg på hunden pga. att den inte uför momenten på önskat sätt? Vad är meningen med det, helt ärligt?


I vilket fall så träffade vi Ninni och hennes Saluki Wahidah, som startade sin andra lydnadstävling. När de gick in på planen såg det ut som att det skulle gå superbra! Wahidah såg verkligen taggad och "på" ut. Tyvärr så räckte inte energin så långt, men det såg väldigt bra ut till en början!


    Duktiga tjejer!


Även ett stycke Greyhound (Ninnis kompis hund) fick komma med på kort, en riktigt cool och go' kille:

 


Det var även några Rottisar med, särskilt en imponerade på mig. Kontakten mellan matte och hund var superfin! Hon hade jättehärlig energi och ett riktigt "go" i sig.


  

Betty och Lexi (har jag listat ut via deras blogg, för den adressen lyckades jag såklart sno åt mig.)


Japp, det var allt från den tävlingen det. Tror att jag och Flinga ska börja träna där uppe några dagar i veckan, faktiskt. Men på tisdag ska vi upp till Södertälje igen   .


 
 
Ninni

Ninni

24 september 2011 16:25

Jättekul att få träffa dig! och kul att se bilder också :D Visst är det nyttigt att vara på tävling bara som publik? Jösses vad mycket lugnare jag blev efter att ha tittat på tävling första gången. Hoppas ni kommer ut och tävlar snart!

http://salukitrix.wordpress.com

Rebecca

24 september 2011 16:51

Jamen detsamma! Vi hoppas också, får se om februari blir vår månad :).

 
Jonna o zolo

Jonna o zolo

24 september 2011 17:46

Ja Det är jättebra för nerverna att åka och titta!! Innan jag vågade mig ut och tävla själv hjälpte jag till som skrivare. Det är jätteroligt och lärorikt!! Och som du säger, man märker att det inte är hela världen :) Går det dåligt för oss på tävling vet jag precis vems felet är - MITT! Det är mitt jobb att stötta Zolo. Sedan jag började tänka så har det gått mycket bättre. Mitt mål inför varje tävling är att Zolo ska vara glad och taggad :) sen är förstaprisen en bonus ;)

http://Zolo.dinstudio.se

Rebecca

24 september 2011 17:55

Bra tänk, Jonna! Du är så klok :). Ser fram emot att alla moment ska sitta för oss så vi får ge oss ut. Och att hon ska fylla "lagligt" då.. dvs 10 mån :p. Bara för det kommer hon bli hopplöst olydig när hon blir könsmogen. haha.

 
Betty med Lexi

Betty med Lexi

24 september 2011 18:19

Vad fint du skriver om oss, sånt värmer : ) Vi ska följa er och hålla tummarna för er!!
Vi kanske ses på klubben : )

Varma hälsningar från oss!!!

http://www.magicasra.se

Rebecca

24 september 2011 18:20

Klart jag skriver fint om er! Ni är ju fantastiskt duktiga :) Vi håller både tassar och tummar för er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards