Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Rebecca - 7 april 2012 23:13

Ni såg väl att jag tidigare idag postade ett inlägg som skulle ha gjorts igår, men det blev inte riktigt så. Gjprde det som sagt i förmiddags istället. Idag har vi här i huvudstaden haft så himla himla härligt väder! Det har definitivt vägt upp det faktum att vi igår spenderade x-antal timmar i snö och hagel.


Fotade Flinga och Ester när de lajjade på morgonprommisen i morse, de är verkligen galet gulliga när de busar!


           


Efter morgonprommisen mötte vi upp Mandie och Hella för lite hundbus! Tänk att de alltid blir lika galet glada av att träffa varandra. Det är ju helt otroligt! Jag är så glad att de har varandra. Best Friends Forever.


Nu på kvällskvisten blev det en liten spontanprommis med tjej-duon igen. Det hände något som nog fick hjärtat på både Hella och mig att sätta sig i halsgropen. Tösarna leker med en pinne precis framför mig när jag kollar upp och ser ett fyrverkeri över Edsviken. Jag hinner säga till Hella "Men titta, det är fyrverkeri där.." och tänka "Men det har ju inte smällt ngt..." och i samma stund smäller det såklart. Båda tjejerna reagerar på det konstiga smällandet som kommer härnäst men jag fortsätter leka med Flinga och pinnen, så länge den är med kan det nog smälla bäst det vill. Hella stack upp en näve Frolic i näsan på Mandie, tur att man har något som funkar när det är läge att avleda. Vi fick på tjejerna halsbanden utan några missöden. Men det läskiga här var ju att det bara var på andra sidan edsviken det smällde och ingen av oss var särskilt förberedda på att det skulle smälla nu över huvud taget. Både Hella och jag såg nog två brun/svarta rottisrumpor springa till skogs, men vi tackar för att det inte blev så! Snacka om mardrömsscenario. Suck. Att folk inte kan hålla sig till att smälla på nyår?! Skönt att hon inte är så skottberörd min lilla tös.


Kolla på den här knäppgöken! Hon måste ju vara det sötaste och knasigaste som finns... Älskade älskade Flong.

   ´


Och ni vet ju hur jag har skämtat om "Flatweiler"?! Kolla på detta...

   

Jag kan ju säga att av dessa två ligister, är Ester den som är knäppast. Hon låter INTE som en Flat (de har en förmåga att pipa) utan hon morrar precis som en Rottis! Så galet gullig. Just denna bild är väldigt talande också, en liten liten Ester som klättrar och försöker äta upp en stor stor Flinga. "Nu har jag dig minsann", och hon är skitnöjd dessutom, att hon äntligen har lyckats fånga storasyrran. Att storasyster däremot bara reser sig upp när hon ledsnar är ju en annan femma, helt irrelevant sådan om vi frågar Ester. Vilket vi inte gör, för Ester är en hund. Men ändå.


Nej nu är det sängen för mig! Plånka ligger för en gångs skull inte över hela fotändan på sängen. Tack för det! Hon har lagt sig på den tomma sidan av sängen, så man får vara tacksam för det lilla helt enkelt! Godnatt på er allihop.

Av Rebecca - 7 april 2012 18:16

Igår var jag och Flånk på träning med lite andra Rottisfolk, det var snälla Sofia med Lycka som bjöd med oss! Det var en supertrevlig dag med massa hundsnack och träning.


Först ut i bildbomben har vi Flingas halsyster Lycka


  Budföring:

   


  Snygg-Lycka spanar under platsliggning

      


Ett stycke Bibbi (Great Glorious bibi)

   


Följande voffe är Vargstubacken's jadis of Chan

 


Och här nedan är det snygge Frazze (Eldenburg's Uran) med sin förare

       


De två understa bilderna är underbara Frazze, tror att det är han på ff-bilden, men vet definitivt att det är han här nederst.

 


Betty och Lexi var också på plats, som ni ser är Lexi lite tokig i sina leksaker..


Här nedan har vi den ursnygga flickan Cora (Bee and Tee's Classy Cora). Hon är en riktig fröjd för ögat!

     

 


Och till sist en liten rapport om hur det gick för mig och Fling! Vi körde en del FF, vilket gick bra, hon var med på noterna och hade bra attityd och fokus trots svår störning i form av folk och hundar typ överallt. Duktig Fling. Lägganden blev det också, vilket gick över förväntan då hon dels la sig fort och dels på riktigt slaskig och blöt plan. Ett par ställanden körde vi och det gick faktiskt bra. Jag kör inte det momentet helt och hållet utan belönar när hon stannar under tiden jag går iväg. Platsliggning hann vi också med, hon låg nästan 2 min bredvid en voffe som jag inte tyckte låg jättestabilt. Jag tog Fling innan hon tänkte tanken att resa sig. Duktig Fling!


   


Som sagt var det superkul att träffa nya människor och hundar, snacka Rottis och träna, vi hade inte direkt tur med vädret däremot. Massa snö kom det såklart... kul! Inte särskilt, men det blev en del störning åtminstone!



Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards