Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Rebecca - 29 april 2012 19:47

Hur har ni haft det idag måntro? Här har vi haft ännu en underbar vårdag, har jobbat med mina odlingsbänkar hela dagen, ända tills nu på eftermiddagen då det inträffade en liten incident. Den incidenten bestod av att jag och min far stod och grävde fram en sten. Han med ett järnspett och jag drog i stenen, bara det att han flyttar spettet och lägger (utan att märka) spettet mot mitt lillfinger, som alltså är mellan sten och spett vid det här laget, och använder mitt finger (och stenen då..) som hävarm för att lyckas få upp stenen. Jag har aldrig skrikit av smärta förut, men detta var verkligen vidrigt. Och när jag skrek, trodde han att jag fastnat med fingrarna på ett annat sätt, liksom under stenen, så han försökte avlasta fingrarna och tryckte fast mitt finger ännu hårdare med spettet. Sedan fattade han, och jag sprang hysterisk därifrån och var 110% säker på att mitt finger var av. Min bror fick ta av handsken och fingret var helt, jag såg för mitt inre öga hur fingerspetsen bara hängde i skinnet typ, och resten var krossat, men det verkar inte så. Och det gjorde så fruktansvärt ont, jag har aldrig upplevt en sådan smärta, att krossa hela fotleden är en walk in the park i jämförelse kan jag meddela. Nu har jag fått i mig alvedon och lite godbitar så nu är smärtan uthärdlig iaf, även om det fortfarande gör väldigt ont. Sådärja, nog gnällt om det!


Mina odlingsbänkar är nästan klara nu, det är bara jord som ska beställas!


Skulle ha tränat med Karin nu på eftermiddagen men då finger-incidenten skedde 15 min innan jag skulle åka fick jag avboka. Att åka och träna med världens galnaste Flinga är väl inte direkt det man önskar sig när man svimmar av smärta om något nuddar ens halv-flådda finger. Dessutom är hon ju sjuuukt trött, blir så när hon är precis i början av sitt löp. Järn luktar hon också. Himla mycket till och med.


Nu på kvällskvisten blev det en mycket mycket härlig prommis på sätra äng! Så oerhört vackert vårväder!!



Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards