Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Ett stycke busvoffe! Eller voffar...

Av Rebecca - 7 april 2012 23:13

Ni såg väl att jag tidigare idag postade ett inlägg som skulle ha gjorts igår, men det blev inte riktigt så. Gjprde det som sagt i förmiddags istället. Idag har vi här i huvudstaden haft så himla himla härligt väder! Det har definitivt vägt upp det faktum att vi igår spenderade x-antal timmar i snö och hagel.


Fotade Flinga och Ester när de lajjade på morgonprommisen i morse, de är verkligen galet gulliga när de busar!


           


Efter morgonprommisen mötte vi upp Mandie och Hella för lite hundbus! Tänk att de alltid blir lika galet glada av att träffa varandra. Det är ju helt otroligt! Jag är så glad att de har varandra. Best Friends Forever.


Nu på kvällskvisten blev det en liten spontanprommis med tjej-duon igen. Det hände något som nog fick hjärtat på både Hella och mig att sätta sig i halsgropen. Tösarna leker med en pinne precis framför mig när jag kollar upp och ser ett fyrverkeri över Edsviken. Jag hinner säga till Hella "Men titta, det är fyrverkeri där.." och tänka "Men det har ju inte smällt ngt..." och i samma stund smäller det såklart. Båda tjejerna reagerar på det konstiga smällandet som kommer härnäst men jag fortsätter leka med Flinga och pinnen, så länge den är med kan det nog smälla bäst det vill. Hella stack upp en näve Frolic i näsan på Mandie, tur att man har något som funkar när det är läge att avleda. Vi fick på tjejerna halsbanden utan några missöden. Men det läskiga här var ju att det bara var på andra sidan edsviken det smällde och ingen av oss var särskilt förberedda på att det skulle smälla nu över huvud taget. Både Hella och jag såg nog två brun/svarta rottisrumpor springa till skogs, men vi tackar för att det inte blev så! Snacka om mardrömsscenario. Suck. Att folk inte kan hålla sig till att smälla på nyår?! Skönt att hon inte är så skottberörd min lilla tös.


Kolla på den här knäppgöken! Hon måste ju vara det sötaste och knasigaste som finns... Älskade älskade Flong.

   ´


Och ni vet ju hur jag har skämtat om "Flatweiler"?! Kolla på detta...

   

Jag kan ju säga att av dessa två ligister, är Ester den som är knäppast. Hon låter INTE som en Flat (de har en förmåga att pipa) utan hon morrar precis som en Rottis! Så galet gullig. Just denna bild är väldigt talande också, en liten liten Ester som klättrar och försöker äta upp en stor stor Flinga. "Nu har jag dig minsann", och hon är skitnöjd dessutom, att hon äntligen har lyckats fånga storasyrran. Att storasyster däremot bara reser sig upp när hon ledsnar är ju en annan femma, helt irrelevant sådan om vi frågar Ester. Vilket vi inte gör, för Ester är en hund. Men ändå.


Nej nu är det sängen för mig! Plånka ligger för en gångs skull inte över hela fotändan på sängen. Tack för det! Hon har lagt sig på den tomma sidan av sängen, så man får vara tacksam för det lilla helt enkelt! Godnatt på er allihop.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards