Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Rebecca - 9 april 2012 14:57

Igår var Flong och jag och körde med Niklas och Adam på SoSu. Passet gick ju faktiskt bra, vi körde mest motivations-fotgående i form av korta FF med fokus på attityd och glädje, och det gick ju jättebra. Körde även ställande med externbelöning bakom, i form av Niklas med boll, gick också bra även om det nog var lite väl svårt för henne med den belöningen, hon blev lite ofokuserad på mig. Fina ställanden dock, ska däremot skippa dessa helt och köra på Hopp-stå nu. Läggandena körde vi också mest motivationslägganden i form av lajja med boll och sedan ner med bollen i backen och "ligg". Niklas konstaterade det jag tyckt mig veta ett tag också, att hon kan momentet, det är bara lite ojämnt och kommer förmodligen sätta sig ordentligt snart.


Efter passet kändes det ändå inte bra, på något sätt hade jag ändå en känsla av missnöje och misslyckande? Det konstiga var att jag inte kunde sätta fingret på vad det var för det gick liksom inte dåligt. Jag kände mig otroligt nere på vägen hem, efter ett tag pratade jag med Hella och då släppte det lite. Hon i princip berättade för mig att det är jag som har för höga krav och att jag måste se till OSS och vad VI kan och inte kan, inte hur det skulle kunna vara liksom. Lite still står vi väl också för tillfället, det är liksom samma nötande lite grann, vilket vi måste komma ur.


Aja, yesterday's new, bokstavligt talat. Här kommer lite bilder som får oss alla på bättre humör, efter att ha läst min superdeprimerande text!


Först ut är Adam, som då är av rasen Cane Corso


         

Han är så sööööt denna gamle man! Och Niklas gör ett superbra jobb med honom, det är coolt att ha tagit ett LP1 med en Corso!


Lite bilder på Flong då


       

Vet ni vad Fling gjorde igår på träningen? No, of course you dont, men hon satt och ljudade när hon var uppbunden. Himlans dårpippi, har aldrig hänt tidigare att hon börjar gapa när hon är bunden. Men jag tolkar det som att hon är VÄLDIGT förväntansfull på vad som komma skall i och med att hon vibrerar i hela kroppen samtidigt.

Av Rebecca - 9 april 2012 07:53

      Ja hörrni, idag är en stor dag för min Plånka! Hon fyller ju 1-år idag  . Stora tjejen! Och tänk att det har gått så fort... för bara ett år sedan låg hon som en blind liten korv och snuttade mjölk från mamma Dundra. Grattis min älskade, finaste FlingFlong på födelsedagen! ♥


 

Tror hon har 6 v på den här bilden, eller yngre.


Som ni ser firar vi detta med lite valpbilder, så alla får påminnas om hur SÖT hon var som liten puppi. Understa bilden är från 6/6-11, den övre från 20/6-11


 

Flinga i fredags!


Tänk att tiden går så fort!! Denna dag ska vi fira med lite träning för Eva!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards