Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Rottisträning

Av Rebecca - 7 april 2012 18:16

Igår var jag och Flånk på träning med lite andra Rottisfolk, det var snälla Sofia med Lycka som bjöd med oss! Det var en supertrevlig dag med massa hundsnack och träning.


Först ut i bildbomben har vi Flingas halsyster Lycka


  Budföring:

   


  Snygg-Lycka spanar under platsliggning

      


Ett stycke Bibbi (Great Glorious bibi)

   


Följande voffe är Vargstubacken's jadis of Chan

 


Och här nedan är det snygge Frazze (Eldenburg's Uran) med sin förare

       


De två understa bilderna är underbara Frazze, tror att det är han på ff-bilden, men vet definitivt att det är han här nederst.

 


Betty och Lexi var också på plats, som ni ser är Lexi lite tokig i sina leksaker..


Här nedan har vi den ursnygga flickan Cora (Bee and Tee's Classy Cora). Hon är en riktig fröjd för ögat!

     

 


Och till sist en liten rapport om hur det gick för mig och Fling! Vi körde en del FF, vilket gick bra, hon var med på noterna och hade bra attityd och fokus trots svår störning i form av folk och hundar typ överallt. Duktig Fling. Lägganden blev det också, vilket gick över förväntan då hon dels la sig fort och dels på riktigt slaskig och blöt plan. Ett par ställanden körde vi och det gick faktiskt bra. Jag kör inte det momentet helt och hållet utan belönar när hon stannar under tiden jag går iväg. Platsliggning hann vi också med, hon låg nästan 2 min bredvid en voffe som jag inte tyckte låg jättestabilt. Jag tog Fling innan hon tänkte tanken att resa sig. Duktig Fling!


   


Som sagt var det superkul att träffa nya människor och hundar, snacka Rottis och träna, vi hade inte direkt tur med vädret däremot. Massa snö kom det såklart... kul! Inte särskilt, men det blev en del störning åtminstone!



 
 
Ingen bild

Sofia & tjejerna

7 april 2012 19:03

Jättefina bilder verkligen :) Du är duktig du!
Vi hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi ses nästa gång och att vädrets makter då är på vår sida!
Kram på er!

Rebecca

7 april 2012 20:03

Tack vad gullig du är :) håller med om att vi får ses snart igen! Kram

 
Ingen bild

Carina

7 april 2012 20:03

Shit vad roligt att få träffas så många rottisar och träna ihop!! Och snygga hundar hela bunten :D Du är grym på att ta bilder, jag vill också kunna!

Rebecca

7 april 2012 20:05

Jättekul!! Tack, det är bara att träna på att fota så blir man bättre :)

 
Anita, Aquila och Acke

Anita, Aquila och Acke

8 april 2012 22:04

Det var kul att ha så många rottisar 'hemma på min klubb'. Det gör vi gärna om någongång! Lycka till med träningen!

Anita och Aquila

http://www.bonuscanis.se

Rebecca

8 april 2012 22:31

Klart vi ska!! Det var kul att träffa er :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards