Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Rebecca - 15 april 2012 17:34

En liten bild på mig och Fling från dagens träning. Förvisso sitter vi bara och försöker se söta ut... men men! Bloggen ser så trist ut utan bilder. Söta Karin tog bilden på oss med sin finfina iPhone.


Av Rebecca - 15 april 2012 15:29

Idag har jag och Plånk varit iväg till långholmen med Karin och Frankie för ett litet lydnadspass! Jag har satt alla krav på prestation åt sidan, utan nu börjar vi med lite svårare moment och lär sakta sakta in dessa. Jag blir så less på mig själv när jag får sådan enorm prestationsångest att det tar bort allt det roliga med träningen, så komplett onödigt. Men men, nu lägger vi tävling helt och hållet på hyllan tills vi känner oss redo för svårare klasser och då startar vi ettan! Jag tror det blir grymt bra faktiskt.


Idag har vi kört lite olika saker:


- Tasstarget: Superbra! Har flyttat runt den en del och hon är snabb ut och har hög förväntan på den, bra! Belönade med boll då jag vill ha henne uppskruvad där. Stå med tassarna på targeten = klick och boll


- Fritt följ: Har kört enligt Ylvas metod. Karin hade externbelöningen (gröna bollen) och när Flinga struntade i bollen och gick fot med bra attityd och förväntan = klick och boll. Det här funkade verkligen huuuur bra som helst! Så himla himla duktig. Poletten verkligen damp ner i backen och hon fattade att matte är nyckeln till externbelöningen, tror inte hon fattat detta tidigare utan varit för fokuserad på själva belöningen. Men nu så...


- Hopp-stå, funkade helt okej idag, fortsätter jobba..


- Budföring: Har lajjat lite med budföring idag också, gick bra ända tills hon blev trött då blev hon lite loj.


- Nostarget i handen på Karin: Superbra! Duktig tjej.


- läggande under gång: Nu vet jag definitivt att jag ska lägga det på hyllan ett tag, själva momentet då. Ska fortsätta att träna på snabba lägganden separat. Transportsträckan var jättefin, själva läggandet lite tveksamt.


Sådär såg dagens pass ut med andra ord. Jag är nöjd! Hon hade bra attityd och framförallt så var det kul!!





Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards