Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Och lite kvällsträning...

Av Rebecca - 19 september 2011 20:00

Gick ner till en gräsplätt 5 min härifrån för att träna lite med Flingsan. Mamma filmade med mobilen så jag fick titta lite, försöker lägga upp den på youtube, men det går sisådär.


Inkallning: Gick superbra! Hög och bra fart in, bra ingångar även om det fortfarande krävs lite hjälp. Nöjd!


Fritt följ: För det mesta bra position, men hon glider ut i sidled lite. Ska börja med lite klossträning tror jag, för att få det superbra. Hon är jätteduktig, tycker jag. Fin kontakt och bra med energi.


Liten update. Kanske mest för min egen skull, kommer nog vara kul att gå tillbaka till det här om ett år och läsa vad vi gjorde. Men hon är ju så duktig! Och hon är så mycket roligare att träna med ute än hemma. Gräsplätten vi var på idag har hon aldrig snusat på, och ändå 100% fokus. Det kom folk som sprang och cyklade förbi. Hon brydde sig inte alls, bara totalt fokus på mig. Så duktig!



 
 
Jonna&Zolo

Jonna&Zolo

20 september 2011 07:25

Vad duktiga ni är du och flinflongan!! Jättekul att läsa om er! Söt som socker är hon också! Ni verkar också ha jättefin kontakt!! Så mycket störningar är inte lätt för en liten rottishjärna :)

Ska se om jag kan filma något framöver! Brukar filma med mobilen men vet bara hur jag lägger upp det på facebook :P

Blev ingen tävling för oss i helgen, zolo var jättehängig och betedde sig konstigt kvällen innan så jag valde att lämna återbud. Vill inte pressa honom om något är galet. Nu är han som vanligt iaf som tur är. Så till helgen blir det nog en lydnadstvåa :)

Vi åker nog upp till sthlm och hälsar på svärmor någon gång i höst så då kanske vi kan svänga förbi er och träna lite ihop? :)

Ha det gott!

http://zolo.dinstudio.se

Rebecca

20 september 2011 07:31

Hejhopp, gullig du är! Svarade på din blogg :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards