Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Och lite träning!

Av Rebecca - 11 oktober 2011 20:01

Idag har jag varit i skolan och haft en sååå inspirerande föreläsning! Kursen jag läser nu heter "Kommunikation" och verkar så spännande. På torsdag är det seminarium, vilket ska bli väldigt intressant!


Jag och Hella tog med tjejerna till klubben för lite träning! Kul värre   !! Idag var det fullt ös på SOSU, det brukar alltid vara helt tomt när vi är där, men det var superbra störning. Och jag är ju nöjd, Flinga brydde sig inte ett dugg om de andra. Jag hade henne lös som vanligt och inte en tillstymmelse till att vilja gå fram till andra hundar/människor. Duktig tjej!


Fritt följ- Super! Högersvängarna superfina. Använde Hella som störning, vilket gick jättebra, Flinga brydde sig inte ett dugg om att vi gick runt henne.


Inkallning- Också super! Sån jäkla bra fart nu, tror inte hon kan springa fortare faktiskt. Växlar mellan boll bakåt och korrekt ingång. Även här hade vi Hella som störning, både som stillastående och att hon "mötte" Flinga och gick mot henne. Hon noterade henne, men brydde sig inte alls.


Apport - Hållandet av apporten var sådär, lite dåligt grepp men blev bättre. Själva apporteringen var bra, hon hämtade den hållandes i ena sidan och då skrattade jag mest, andra försöket blev jättebra och hon hämtade den fint och gjorde en korrekt ingång.


Ställande under gång - Fortsätter traggla, blir bättre och bättre.


I början av november ska vi gå en kurs också, en tävlingsinriktad valpkurs för Eva Bodfäldt. Har ju inte gått någon kurs alls med henne, så det blir spännande, särskilt som man behandlar lite roligare saker och inte valpinkallning.Det bl'ir säkert kul! Jag gillar verkligen hennes synsätt och hennes metoder.  


Och vet ni... Mandie har börjat löpa! Hur tokigt är inte det?! 6 månader gammal. Ska bli spännande att se när Flongsan kommer igång.

 
 
Alexandra

Alexandra

11 oktober 2011 21:27

SÅ DUKTIGA!!! =)

Men oj va tidigt hon började löpa, trodde inte de kom igång med det så fort :)

http://alexandrajansson.webblogg.se

Rebecca

11 oktober 2011 21:40

Nej precis, jättetidigt! Undra om tikars löpcykler är synkade, så som människors kan vara?

Och Tack! Du är som vanligt så gullig :).

 
Ingen bild

Carina

12 oktober 2011 21:02

Herregud vad ni är duktig! Själv slipar vi på kommandot stå, och enbart det. Inget ställande under gång här inte :p

Odågan började löpa som 6,5 månaders, det tyckte jag var rätt tidigt!

Rebecca

13 oktober 2011 06:37

Tack! Vad gullig du är :) Vi kämpar på!

Runt 6 mån är supertidigt, ska bli kul att se när Flinga kommer igång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards