Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Rebecca - 23 oktober 2011 12:58

Jag hade skrivit värsta fina blogginlägget och allt bara försvann!! Dumma, dumma tekniska prylar. Suck.


Jaja, då tar vi det igen  . Igår var Flinga och jag ute med Mandie och Hella på Södertälje BK för lite valpträning med Go Solid gänget. Nästan hela Mandies kull var där, och det var superkul att se alla fina vovvar! Lite roliga övningar med fokus på kontakt stod på agendan och som avslutning även en liten hinderbana som vi skulle göra med hunden. Flinga och jag vann faktiskt den  , vilket var lite otippat, men jag gillar att vinna så jag klagar inte! Sedan blev det en liten föreläsning med Tony, som avhandlade hans syn på ledarskap, vilket var intressant!


Sedan bar det av hemåt, och så fort vi kommit innanför dörren kaskadspydde Flinga två gånger, innan jag var tvungen att stoppa in henne i bilen igen för att vara lite taxi åt min ma och pa. På väg hemåt spydde hon såklart i bilen. Och även tre gånger till när vi kom hem, Anton och jag sprang mest runt och torkade hundspya hela kvällen. Okej, jag överdrev, men mitt i middagen (hämtmat från Thaistället här i närheten..) spydde hon några gånger. Sedan däckade hon totalt efter att inte ha sovit på hela dagen, och jag lyckades peta i henne lite ris iaf, så det var ju alltid något.


Nu på morgonen gick vi en skön promenad på Sätra äng, Flinga var hur pigg som helst. Och bara därför, var hon SJÄLVKLART tvungen att smita in i en buske ett obevakat ögonblick och hitta något SJUKT GOTT!! nämligen... BAJS! klart man ska äta bajs. Man är ju en snuskhund. typ.


Och hon spydde såklart igen efter att ha varit hemma ett tag. Och nu får hon lite ris att äta. Gott gott.


Jag har förövrigt knottbett runt mitt vänstra öga (!) så jag ser typ spetälsk ut. Fräscht.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards