Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Rebecca - 29 oktober 2011 20:45

I våras försvann en Whippet här i området och han bor i skogarna här där jag bor. Noah heter han, och det pågår fortfarande insatser för att hitta honom, då han ses lite titt som tätt här omkring.


Nu är det iaf en till Whippet som försvunnit, dock på andra sidan stan. Men jag tänkte att jag sprider det ändå. Jag lider verkligen med hans familj och hoppas att de hittar honom snart.


Kola är borta!
...
Han lekte med en kompis och stack från ängen nedanför Juringe Åvägen i Segeltorp idag (28/10) ca kl 11.30

Han sågs vid Pingstkyrkan vid Sätra/Bredäng ca kl 22!
Flera personer har fortsatt leta i området men man har inte sett honom igen.

Han är en ljus whippet hane men mörka ränder (blåbrindle med mycket vitt)  med ett gult reflexsele på sig. Han har en namnbricka som det står Ninja på och Camillas nr.
Han är en glad och social pojke i vanliga fall men risken är stor att han inte kommer fram till någon annan än familjen just nu.
Han kan lyssna på Josef eftersom han hette så i sitt förr hem.

Om någon ser honom eller hör något om honom ring Camilla 0737285372 eller Lotta 0706612280.

Sprid gärna detta!

Polis, Sthlm radio, skolor och djuraffärer m.m är informerade.
Här på kartan kan ni se var han befunnit sig! http://maps.google.se/maps/ms?msid=.

 

Av Rebecca - 29 oktober 2011 20:35

En hundmässigt ganska händelselös dag. Vanliga promenader och fortsatt träning på ställande/läggande under gång. Har även varit på Bromma Zoo och handlat två nya leksaker och lite hundtugg.


Nu ikväll blev den hemgrillade kamben med god glaze, sallad och hemgjorda vitlöksbröd! Goooott!


Var nyss ute på kvällsprommisen och SJÄLVKLART så mötte vi "riktiga" spöken, det var ju väldigt passande nu i hennes spökperiod. Nejmen det var ett gäng barn som var ute och knackade dörr och vi mötte dessa utklädda varelser när de kom gåendes på vägen. Jag blev väldigt glad över att de pratade med varandra i alla fall, Flinga blev lite konfunderad men inte mer än att det gick att avleda, hon varken reste ragg eller sa ett ljud.


Idag har jag även torkat en himlans massa blodpudding. De hade "rea" på det på citygross, 5 kr för ett paket. Så jag köpte två och har nu hundgodis för några dagar iaf. Ska till klubben imorrn hade jag tänkt och då går det ju åt några bitar. Torkade även leverpastej, och SNÄLLA följ mitt råd och gör inte det. Det luktar s*t*n så äckligt. Blodpudding luktar ju chanel no.5 i jämförelse. Min bror däremot tyckte att Flingas godis var mumma och började äta(!) av det... hmm. Han fick däremot bassning i form av "SNOR du hundens godis?? Lågt." Lite kul iaf.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards