Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Rebecca - 7 oktober 2011 15:38

Åh herregud vad det har varit höstig idag! Imorse var det bara 7 grader när vi var ute i skogen, både mössa och vantar åkte på. Har ni tänkt på att man alltid frågar sig; Hur i hela friden ska jag lyckas överleva den här vintern?! Eller, jag gör det iaf. Men på något sätt så överlever man alltid. Trots massa snö, is, halkigt, mörker osv.


I vilket fall så har Flinga och jag haft några lydnadsträningsfria dagar, vilket var en mycket dålig idé, då djuret är galet och letar efter saker att sysselsätta sig med. Så, därför blir det klubben imorgon!


Idag har jag och Flinga varit uppe i Kårsta (typ Rimbo, halvvägs till Norrtälje) och hälsat på min 26-åriga ponny. Han är så jädrans fräsch den där lilla dåren, ingen kan gissa att han är såpass gammal. Han rids ju fortfarande också, och går på lösdrift, vilket jag tycker är jättebra då chansen att han håller sig frisk är högre när han får röra på sig. Han är ett riktigt litet charmtroll, den där Zune. Flinga däremot har inget hästvett över huvud taget, så man får passa på henne hela tiden.


Men nu ska jag fixa iordning lite pizzadeg, vilket blir kvällens middag (inte pizzadeg då), hemgjord pizza! Mums! Senare ska jag iväg till Hella för att pimpa lite vin och snacka skit :). Jag ska vara på gymmet kl. 11 imorgon förmiddag, så det blir inte så sent för mig, och inte heller särskilt mycket vin!

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards