Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Rebecca - 30 oktober 2011 20:20

Var iväg till klubben nu på em-kvisten,  min mor följde med för att kommendera oss i det fria följet.


Tränade på:


Läggandet under gång:

Jag går baklänges och ber henne lägga sig. Hon lägger sig superfint, även om det var lerigt och blött i marken. Duktig tjej! Började dessutom med det bara för några dagar sedan, så jag är supernöjd och tycker hon är fantastiskt duktig.


Ställande under gång:

Jag går baklänges och ber henne stanna, klickar när hon stannar tvärt och kastar då belöning över huvudet på henne. Har lärt in det genom att simulera bollkastning, vilket har lett till en snygg tvärnit.


Fritt följ:

Bra! Både höger och vänstersvängar, språngmarsch, vanlig marsch och halter åt alla möjliga håll såklart.


Hoppet:

Började träna på det förra gången vi var på klubben. Gick bra, hon fattade att jag ville att hon skulle hoppa över. Idag gick det ännu bättre. Hoppade över de 2 blygsamma plankorna duktigt. Nej hoppet är absolut inget jag någonsin skulle nöta in i den här åldern. Däremot sliter det garanterat inte på henne att hoppa över 2 plankor en gång/v.


Inkallning:

Dövheten från förra träningspasset var idag som bortblåst. Superfina inkallningar! Duktig tjej.


Idag hade vi även störning av två andra ekipage på planen. Hon brydde sig inte så mycket, hon var lös ändå och vi körde både fritt följ och inkallning när de var på planen. Resten av momenten ger jag mig inte på med så svår störning ännu då de fortfarande lärs in.

 






 


Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards