Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Rebecca - 26 oktober 2011 19:59

Hella och jag var iväg till klubben nu på kvällskvisten, lite hundträning ska ju också hinnas med   . Det gick rätt bra idag, fria följet är superbra! Däremot så märks det att hon börjar närma sig tonåren, inte så att hon inte gör det jag ber om, utan mer typ "lalalalaaaa *titta ut över de vidsträckta ängarna*", jättecharmigt.. egentligen. Bara inte så charmigt när hunden typ inte uppfattar att man kallar in utan befinner sig någon heeelt annanstans i tanken. Det är så kul att Hella och jag har tjejer i samma ålder, vi följs liksom åt igenom utvecklingsfaserna och så även denna med att blicken vandrar iväg. (Mandie har ju ännu inte haft några spöktendenser, iaf inte såsom Flinga som är rädd för främmande människor och särskilt män.)


Vi körde iaf lite ställande under gång, som går bättre och bättre! Jätteroligt faktiskt.

Fria följet var som sagt jättefint!

Inkallning var också bra, efter ett finfint DK i form av "Flinga hit" *Flinga kollar åt andra hållet, men vänta, matte sa något, Flinga kollar på mig* "Flinga hiiit" *Ojdå, ojdå, bäst jag skyndar*. Haha, sötmaja.

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards