Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Rebecca - 8 oktober 2011 22:55

Hella och jag var på klubben idag för lite träning. Vilket gick superbra! Vi tränade lite fritt följ, och där har en stor polett trillat ner, hon kändes jättefin! Ni kan avgöra själva.


Här kändes hon superfin, fick bara med en sväng på filmen, men högersvängarna var superfina med bra position.


Sedan blev det en filmsnutt till, också på fritt följ. Här tappade hon däremot fokus när hon satte en köttbulle i luftstrupen, därför jag springer ifrån henne lite där, för att hon ska få tillbaka uppmärksamheten.



Tränade även lite apportering, gick superbra! Och inkallning med störning i form av köttbullar på marken, inte en tillstymmelse till att bryta fokus och äta godiset istället.


Tränade även lite ställande, det är inte färdigt ännu, men jag ökar ju störningen i form av att träna det på klubben. Det går bra, hon gör rätt, men tycker det är rätt trist.  Så jag la till lite bus med bollen i momentet.


Och lite bilder:


      

Trist att ligga fastbunden och vänta på matte. 100% fokus.


Mandie, snart 6 mån. 


   

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards