Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Rebecca - 14 oktober 2011 20:23

Skön skogsprommis imorse, och vid lunchtid åkte jag till Anton för en prommis.Vi gick i närheten av mörby centrum = mycket människor i farten. Mycket att titta på för Flinga, som har kommit in i någon spökålder för tillfället. Rädd för en himla massa saker som hon tidigare inte brytt sig det minsta om. Vaktar som en tok gör hon också, tror jag ska lära henne att skvallra istället. Efter prommisen så åt jag lite lunch hos Anton, och Flinga och Kisen busade järnet! Kul! När vi kom hem var hon totalt deckad och sov faktiskt 3 hela timmar (för henne är det mycket..). Sedan lite slappande innan middagen skulle göras.


Var nyss ute på kvällsprommisen och efter att ha stressat upp mig med en massa läskigheter som kan hända på en skola här i närheten där jag bor (ja, jag är mörkrädd), ser jag en konstig silhuett på en korsande väg 5 m snett framför oss. Jag blir såklart skiträdd, men min hund märker inget utan nosar lugnt vidare, jag kollar lite noggrannare och ser en man med camouflagekläder och en HATT. Jag tänkte väl ungefär på alla skräckfilmer i världen och hur han tar fram sin machete och hugger ihjäl mig, medans Flinga får fly för sitt liv (nej jag har inte livlig fantasti). Jag slappnade av när jag såg att han höll ett koppel i handen och förstod att en hund gick och nosade i en buske och därmed inte syntes. PUST! Jag hann iaf skrämma slag på mig själv lite. Vilket iof inte är ovanligt för fem öre.


Jag har pratat med min underbara vän Veronica idag också, inte för att det intresserar er, men hon är verkligen en fin människa, den där Verran! Vi ses då och då för att dricka vin och prata om livet. Det är grejer!


Now, off to hyra some film!


Av Rebecca - 14 oktober 2011 16:11

Bildbomb på Flongsan!


           


 

Ser ni vilken fin signatur jag har nu?! Min alldeles egna namnteckning men en handritad tass ;).

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards